• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دختر 15 ساله بدخشانی در پی انتشار ویدیوی رقصش کشته شد

دختر 15 ساله بدخشانی در پی انتشار ویدیوی رقصش کشته شد

مقام‌های ولایت بدخشان در شرق کشور گفته‌اند که دختری 15 ساله به احتمال زیاد به دلیل انتشار ویدیوی رقصش در مراسم عروسی کشته شده است.
عارفه نوید، رئیس دفتر کمیسیون حقوق بشر افغانستان در بدخشان  گفت مسئولان امنیتی به او گفته‌اند که این دختر در مراسم عروسی یکی از خویشاوندانش رقصیده بوده است.
به گفته خانم نوید، پس از آن که تصاویر ویدئویی از صحنه رقص این دختر از طریق بلوتوث در میان مردم پخش شد، برادر هجده ساله او به خشم آمد و خواهرش را به ضرب گلوله تفنگچه کشت.
مقام‌های محلی گفته‌اند که این رویداد دیروز (16 اسد/مرداد) در ولسوالی  کشم ولایت بدخشان روی داده و برادر این دختر به اتهام قتل خواهرش بازداشت شده است.
اما احمد نوید فروتن، سخنگوی والی این ولایت گفت اگرچه پلیس برادر این دختر را بازداشت کرده و مشخص است که او به ضرب گلوله تفنگچه کشته شده، اما مادرش گفته که دخترش "خودکشی" کرده است.
آقای فروتن افزود که پلیس بدخشان به دلیل نداشتن امکانات لازم برای تثبیت این که چه کسی گلوله را شلیک کرده، به صورت قطعی نمی‌توان گفت که او چگونه به قتل رسیده است.
اگر این دختر به دلیل رقصیدن در یک مراسم عروسی کشته شده باشد، موردی است که کارشناسان آن را در شمار "قتل‌های ناموسی" می‌شمارند.

  پربازدید ترین