• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خدمتکار زنِ فیلیپینی که قربانی تجاوز کارفرمایش در عربستان قرار گرفته بود، درگذشت

خدمتکار زنِ فیلیپینی که قربانی تجاوز کارفرمایش در عربستان قرار گرفته بود، درگذشت

خدمتکار زنِ فیلیپینی که گفته می‌شود کارفرمایش در عربستان به وی تجاوز و با او بدرفتاری کرده و به اغما رفته بود، بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.
سیلوستره اچ بِلو سوم، وزیر کار و اشتغال فیلیپین، روز جمعه در مصاحبه‌ای رادیویی از جده تأئید کرد ایرما آویلا اِدلوی، خدمتکار 35 ساله فیلیپینی به دلیل صدمات شدید در بیمارستان ملک سلمان در ریاض، پایتخت عربستان درگذشته است.
این مقام فیلیپینی گفت: «آخرین خبر این است که او درگذشته است. سعی کردم با او صحبت کنم. خودم را معرفی کردم و (در گوشش) نجوا کردم که اگر صدایم را می‌شوند انگشتان دستش را حرکت دهد، اما هیچ پاسخی نداد.»
به گفته بلو، کارفرمای آویلا اِدلوی، به او تجاوز جنسی کرده است.
وزیر کار و اشتغال فیلیپین گفت: «قبل از اینکه او بیهوش شود، پرستار به من گفت که کارفرما به آنجا رفته بود که این مساله واکنش ایرما را درپی داشت. ظاهرا کارفرما عصبی شده و (آنجا) را ترک کرده است.»
بلو افزود: «هنگامی که پرستار از او (خدمتکار فیلیپینی) پرسیده که آیا با وی بدرفتاری شده، او به کارفرمای خود اشاره کرده است.»
این مقام فیلیپینی با استناد به شدت جراحات وارده به ایرما احتمال این را که وی قربانی تجاوز گروهی شده باشد، رد نکرد.
بلو تأکید کرد که رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین از کارگران و خدمتکاران این کشور در عربستان خواسته است در اسرع وقت به کشورشان بازگردند.
در همین حال، آنیسِتو «جان» برتیز، یک عضو کنگره فیلیپین گفت ادلوی هنگامی که کارفرمایش او را در بیمارستان ملاقات کرد، دچار سکته مغزی شد.
برتیز  خواستار آن شده که پرونده ایرما با «خاکسپاری و فراموش شدن» وی مختومه نشود.
علاوه بر این، مقامات دولت فیلیپین نیز انجام تحقیقات در مورد مرگ ادلوی را خواستار شده‌اند.
چارلز خوزه، سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین اعلام کرد: «اقدام قانونی علیه مجرم» به خصوص اگر گزارش حقوقی نشان دهد که کارگر فیلیپینی بر اثر جراحات ناشی از بدرفتاری جان سپرده است صورت خواهد گرفت.
وزیر کار و اشتغال فیلیپین به منظور کمک به بازگرداندن کارگران و خدمتکاران فیلیپینی که شغل خود را در عربستان از دست داده‌اند به ریاض سفر کرده است. این کارگران فیلیپینی عمدتاً در بخش‌های فنی و مهندسی و همچنین امور اداری و دفتری مشغول بودند.
ده‌ها هزار کارگر خارجی از جمله 11 هزار فیلیپینی تحت تأثیر مشکلات مالی شرکت‌های ساختمانی عربستان سعودی قرار گرفته‌اند. این کارگران قادر به تمدید مجوز اقامت خود در عربستان سعودی نیستند و از سویی نمی‌تواند این کشور را نیز ترک کنند.

  پربازدید ترین