• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نگرانی جامعه مدنی از اختلافات رهبران سیاسی؛ دست آورد 15 ساله را حفظ کنید

نگرانی جامعه مدنی از اختلافات رهبران سیاسی؛ دست آورد 15 ساله را حفظ کنید

 گروه کاری مشترک جامعه مدنی امروز طی نشست خبری نگرانی شان از اختلافات به وجود آمده بین رهبران سیاسی کشور ابراز داشته و هشدار می دهند که اگر این مشکلات حل نشود دست آورد های 15 سال گذشته به خطر مواجه می شود.
زهرا سپهر یکی از اعضای گروه کاری مشترک جامعه مدنی در نشست خبری امروز گفت: "رهبران حکومت وحدت ملی حق سوء استفاده از رای مردم را برای زیاد خواهی ها و قدرت طلبی شخصی خود ندارند. "
خانم سپهر همچنان می گوید رهبران سیاسی در برابر شهروندان و رای آنان پاسخگو هستند، او همزمان گفت که بحث تقسیم قدرت نه تنها مشروعیت نظام را بلکه سرنوشت کشور را نیز تهدید می کند.
او می گوید که در این مرحله حساس که افغانستان باید برای نشست بروکسل آمادگی بگیرد، رهبران سیاسی اما به دلیل تقسیم قدرت با هم اختلاف دارند.
این فعال مدنی می گوید در این مرحله حساس خواست ما از دولت این است که رهبران سیاسی در نشست بروکسل باید واقعیت های کشور را گزارش کند نه این که آن را پنهان نگهدارند.

هماهنگی بیشتر با همکاران بین المللی
اعضای گروه کاری جامعه مدنی در نشست خبری امروز می گویند که افغانستان با همکاران بین المللی به خصوص امریکا برای امنیت بهتر در کشور راهکاری مناسب و درست را بسنجند.
زمینه سازی برای انتخابات عادلانه، آزاد و فراگیر پارلمانی، جلوگیری سوی استفاده رهبران از رای شهروندان کشور و تطبیق توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی از جمله خواسته های این گروه کاری به شمار می رود.
در همین حال شماری دیگری از این گروه کاری مشترک می گویند نهاد های مدنی در کشور تمامی کار های دولت را در نظر دارد در صورت بروز مشکلات آنان اقداماتی را انجام خواهند داد.

برخورد غیر مسوولانه شکاف تازه ی را در جامعه بوجود میاورد
گروه کاری مشترک جامعه مدنی همچنان می گویند که برخورد های غیر مسوولانه رهبران سیاسی در کشور شکاف تازه ی را بین دولت و ملت به وجود می آورد.
آنان بر این باورند که تنش های سران دولت ارزش های دموکراتیک، قانون اساسی و آینده کشور را به خطر مواجه کرده و مردم به این نظام بی باور می شوند.
اعضای این گروه کاری مشترک می گویند دولت نباید به یک قوم خاص، زبان خاص و مذهب خاصی توجه کند چون به گفته آنان اگر این چنین شود، تاریخ در مورد این موضوعات قضاوت خواهد کرد.

  پربازدید ترین