• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دانشگاه امریکایی افغانستان در کابل تعطیل شد

دانشگاه امریکایی افغانستان در کابل تعطیل شد

دانشگاه امریکایی افغانستان در کابل پس از یک حمله‌ی مرگبار بالای این مرکز اکادمیک، تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.
در صفحه‌ی فیسبوک دانشگاه امریکایی افغانستان نوشته شده است: «نیازی به گفتن نیست، به دلیل حمله‌ی اخیر بالای دانشگاه، واحد کابل دانشگاه تا اطلاع بعدی مسدود است».
در ادامه این نوشته آمده است که مراکز ولایتی دانشگاه باز هستند و به‌صورت عادی [درس‌ها] ادامه می‌یابد.
عصر روز گذشته (چهارشنبه 3 سنبله) یک موتر مملو از مواد انفجاری دروازه‌ی دانشگاه را منفجر ساخت و پس از آن مهاجمان مسلح وارد محوطه‌ی دانشگاه شدند.
طبق گفته‌های مسوولان امنیتی کابل، درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان در این مرکز، به مدت 10 ساعت ادامه می‌یابد که سرانجام مهاجمان مسلح از سوی سربازان از پا درآورده می‌شوند.
در جریان درگیری، شماری از دانشجویان به داخل صنف‌ها گیرمانده بودند که توسط نیروهای ویژه نجات داده شدند.
بر اساس گزارش اداره‌های امنیتی کابل، در این حمله مهاجمان بالای دانشگاه، 13 نفر کشته شده‌اند که از این میان 7 نفرشان از جمع دانشجویان، 3 تن‌شان از سربازان امنیتی و 3 نفر دیگرشان هم از محافظان دانشگاه هستند.
این حمله از سوی وزارت خارجه امریکا و مقام‌های حکومتی افغانستان، تقبیح شده است.
رییس‌جمهور غنی در واکنش به این حمله گفته است که حمله بالای تاسیسات آموزشی عزم ما را برای نابودی تروریسم، راسخ‌تر می‌کند.
حمله بالای دانشگاه امریکایی افغانستان در کابل در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش 2 تن از استادان این دانشگاه نیز از سوی افراد مسلح ربوده شدند.
در این اواخر این سومین حمله است که بالای مراکز آموزشی و دانشجویان صورت می‌گیرد.
پیش از این به تاریخ 2 اسد بالای تظاهرات جنبش روشنایی که اکثر آن‌ها دانشجویان بودند، حمله‌ی انتحاری صورت گرفت که 90 کشته برجای گذشته است و هم‌چنان به تاریخ 10 سرطان بالای موتر حامل دانشجویان مرکز تعلیمی پولیس میدان وردک که به تازگی سند فراغت‌شان را به دست آورده بودند، مورد حمله قرار گرفت که حد اقل 30 تن از آن‌ها کشته شدند.

  پربازدید ترین