• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شرایط افغانستان را برای آمریکا حتی از جنگ ویتنام بدتر کرده ایم

 شرایط افغانستان را برای آمریکا حتی از جنگ ویتنام بدتر کرده ایم

 در حالی که گفته می‌شود که جنگ ویتنام یکی از سخت‌ترین جنگهای تاریخ آمریکا بشمار می‌رود اما طالبان ادعا کرده‌اند که این کشور در تاریخ جنگی خود باید نام افغانستان را بالاتر از ویتنام ثبت کند.
طالبان در وب‌سایت رسمی خود با اشاره به اعزام 100 نظامی آمریکایی به شهر «لشکرگاه» ولایت هلمند اعلام کردند: شعارهای اوباما مبنی بر حفظ چند هزار نظامی خود، ادعای وزارت دفاع آمریکا مبنی بر به پرواز در آمدن هواپیمای جنگی B52 و اعزام 100 نظامی جدید به ولایت هلمند تبلیغاتی بیش نیست و مانع پیشروی‌های طالبان نخواهد شد.
در این بیانیه آمده است: آمریکا باید اعتراف کند که ریشه‌های اشغال در افغانستان پایدار نیست و نام افغانستان را باید در تاریخ جنگی خود بالاتر از ویتنام ثبت کند.
پیش از این مقامات محلی ولایت هلمند در مورد این ولایت گفته بودند که حدود 80درصد ولایت هلمند یا تحت کنترل طالبان است یا در خطر سقوط قرار دارد.
«چارلز کلیولند» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از حملات گسترده طالبان در جنوب گفته بود که به دلیل دستاوردهای تاکتیکی طالبان به ویژه در «لشکرگاه» مرکز ولایت هلمند 100 نظامی آمریکایی جدید برای دفاع از این ولایت اعزام می‌شوند.
پس از اعلام این خبر نیروهای مشترک آمریکایی و افغان در شهر لشکرگاه عملیات مشترکی را راه‌اندازی کردند که در اثر انفجار مینی یک نیروی ویژه آمریکایی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.
«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، در پی کشته شدن یک سرباز این کشور در هلمند اعلام کرد: افغانستان هنوز جای خطرناکی است و حتی اگر نیروهای افغان پیشرفت زیادی در تأمین امنیت کشورشان نیز داشته باشند، کار سختی پیش رو داریم.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته گفته بود: زمانی که طالبان به خشونت خود پایان دهد، آماده‌ایم تا هر گونه راه حل سیاسی برای رفع اختلافات بین دولت و طالبان را بپذیریم.

  پربازدید ترین