• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای دهمزنگ کابل، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای دهمزنگ کابل، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد

آقای محقق در مراسم چهلمین روز حادثه دهمزنگ خطاب به آینده سازان افغانستان گفت که باید مواظب خدعه های دشمن خصوصا در مورد حذف رهبران خود باشید.
مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای دهمزنگ کابل، عصر امروز به همت اداره کل امور اتباع و مهاجرین ولایت تهران، شورای هماهنگی هیئات مذهبی مهاجرین و دارالقرآن محمد امین (ص) در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.
محسن همدانی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران در این مراسم ضمن ابراز تاسف و همدردی با خانواده های شهدا اظهار داشت ما هم در جمهوری اسلامی ایران طی سالهای متمادی جنگ تحمیلی و همچنین عملیات های خرابکارانه گروه های تروریستی در طول سالهای پس از انقلاب، شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و این راه نموده ایم.
مدیر کل امور اتباع تهران افزود ما امیدواریم هرگز شاهد فجایع تروریستی در افغانستان نباشیم و این نیازمند همت جوانان افغانستان است که با تحصیل و آمادگی کامل به وطن خود بازگردند و امور را به دست بگیرند.
همدانی گفت امنیت یک پدیده اکتسابی است و باید با همت و تلاش تک تک مردم بدست آید و شما مهاجرین گرامی می توانید با اتحاد و انسجام زمینه امنیت در افغانستان را بوجود آورید.
سرپرست معاونت امنیتی ولایت تهران گفت علمای شیعه و سنی می توانند وحدت و همدلی را بین مردم به وجود آورده و در آبادانی کشور خود موثر باشند.
وی علاوه کرد مردم افغانستان خصوصا مهاجرین اختلافات را کنار بگذارند و در حل مشکلات یکدیگر کوشا باشند و نگذارند دشمنان با هر چهره ای به داخل صفوفتان رخنه کنند.
همدانی خطاب به مردم افغانستان گفت ما همواره به فکر ملت برادر و مظلوم خود در افغانستان هستیم و درد و رنج و مصائب شما، ما را آزرده خاطر می کند. ما همواره از خدا می خواهیم حکومت افغانستان بتواند نظم و امنیت و آرامش را در افغانستان حاکم کند.
حجت الاسلام والمسلمین محقق ارزگانی در این مراسم گفت خداوند در قرآن کریم با نزول آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" بر وحدت و برادری مسلمین تاکید کرده و در عین حال تفرقه را مذمت نموده است.
وی با تاکید بر وحدت اقوام و مذاهب افغانستان افزود تفرقه در حالی که دشمن به هر شکل وارد خانه های ما شده است حرام است و وحدت و هماهنگی از ضروریات زمان است.
وی با اشاره به جهاد مردم افغانستان اضافه کرد وحدت و برادری بین تمام اقوام و رهبران ما بود که توانستیم ابر قدرت زمان شوروی را از خاک خود بیرون کنیم و جز با سلاح وحدت و رهبری و همچنین ایثار و شهادت افغانستان نمی توانست در برابر دشمنان ایستادگی کند.
حجت الاسلام محقق ارزگانی در ادامه اظهار داشت همانطور که پیروزی با سلاح های وحدت، رهبری و شهادت بدست آمد، حفظ آن نیز نیازمند اینهاست و اگر ما امروز شاهد پیشرفت نسبی افغانستان هستیم به برکت خون همین شهداست و شهدا جز در مسیر وحدت حرکت نمی کردند.
وی انقلاب اسلامی ایران و افغانستان را بر خلاف انقلاب های دیگر ، انقلابی فراگیر بر شمرد و افزود ملت افغانستان در طول انقلاب ثابت کرد که بیگانه ستیز است ولی اکنون دشمن به شکلی دیگر تحت عناوین داعش و القاعده و ... به افغانستان نفوذ کرده و در صدد است با وحشیگری های پی در پی چهره اسلام را مخدوش کند.
محقق ارزگانی با تاکید بر هوشیاری جوانان گفت این قشر عظیم و آینده سازان افغانستان باید مواظب خدعه های دشمن خصوصا در مورد حذف رهبران خود باشند. دشمنان می خواهند رهبران ملت ما را حذف و خود زمام امور را بدست گیرند.
این عالم دینی اضافه کرد حرکات استکبار جهانی توسط تکفیری ها در افغانستان پیاده می شود و پیوسته در تلاشند تا بین شیعه و سنی به نحوی از انحاء تفرقه و کدورت بیندازند و مردم ما باید هوشیار باشند.

  پربازدید ترین