• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای بار دوم دیدار کردند

محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای بار دوم دیدار کردند

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی ظهر روز پنجشنه برای دومین بار در تلاش برای حل اختلاف های اخیر شان روی موضاعت خاصی در ارگ ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کردند.
براساس خبرنامه ای که از دفتر رییس اجرائیه منتشر شد این دیدار در یک فضای صمیمی صورت گرفت و دو رهبر روی مسایل ملی به بحث پرداختند.
در بخشی از این خبرنامه چنین آمده است:"جلالتمآب محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و جلالتمآب دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر دیروز پنجشنبه 4 سنبله در ارگ ریاست جمهوری ملاقات کردند."
خبرنامه می افزاید:"در این نشست که در یک فضای صمیمی صورت گرفت٬ قضایای مهم سیاسی کشور با یک روحیه مثبت مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت. رئیس جمهور با تاکید براستحکام پایه‌های حکومت وحدت ملی و کارمشترک دیدگاه‌های خویش را در مورد چالش‌ها و فرصت‌های موجود فرا راه حکومت وحدت ملی و راه‌های بیرون رفت مطرح ساخت."
در خبرنامه همچنان گفته شده است که رهبران حکومت وحدت ملی در این نشست توافق نمودند تا طی نشست‌های مشترک در هفته آینده با جدیت و تمرکز بیشتر به منظور تفاهم روی پیشبرد موثر امور در چارچوکات توافقنامه سیاسی بحث نمایند.
همچنین جاوید فیصل، یکی از سخنگویان رئیس اجرایی گفت که در دیدار دوم دو رهبر روی تطبیق توافقنامه سیاسی که بر مبنای آن حکومت وحدت ملی روی کار آمد، صحبت کردند.
سخنگوی رئیس اجرائی گفت که در جلسه دیروز رئیس جمهوری "بحث‌های خودش را در مورد تطبیق توافقنامه" داشت.
آقای فیصل جزئیات بیشتر از این دیدار نداد و گفت که نشست‌های دیگری هم در راه خواهد بود.

  پربازدید ترین