• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شرکت نفتی آرامکو عربستان هدف حمله موشکی یمن

شرکت نفتی آرامکو عربستان هدف حمله موشکی یمن

یگان موشکی ارتش و نیروهای مردمی یمن شرکت نفتی آرامکو عربستان در منطقه جیزان واقع در جنوب این کشور را با موشک مورد هدف قرار داده‌اند.
شبکه المسیره یمن روز جمعه گزارش داد موشک بالستیک یمنی‌ها به هدف اصابت و باعث وارد آمدن خسارات فراوان به این شرکت نفتی شده است.
حملات تلافی جویانه یمنی‌ها به این شرکت و پایگاه‌های نظامی عربستان در جنوب این کشور در شرایطی صورت می گیرد که رژیم عربستان روزانه و به دفعات منازل، بازارها، بیمارستانها، خطوط مواصلاتی و زیرساخت‌‎های یمن را در مناطق مختلف این کشور بمباران می‌کند.
این در حالی است که در حملات روز جمعه جنگنده‌های سعودی به منازل مسکونی در شهر باقم در استان صعده دست کم 4 تن جان باختند.
در حمله روز پنج شنبهِ جنگنده‌های سعودی به یک بازار در این شهر نیز 7 تن کشته و 10 نفر مجروح شدند. به گفته منابع یمنی، حال بسیاری از مجروحان وخیم است.
جنگنده‌های سعودی بیش از سی نوبت مناطق مختلف این استان را بمباران کردند.
جنگنده‌های سعودی به منطقه مسکونی وادی الحبال در شهر ساقین نیز حمله کردند که به گفته منابع یمنی برخی از مجروحان در زیر آوار گرفتار شده‌اند.
شبکه المسیره همچنین از حملات هوایی عربستان به منطقه آل ذریه  و شهر مجز در صعده و مناطق بنی الحارث و دانشکده هوایی ومنطقه عطان در صنعا، پایتخت یمن خبر داد.
 این در حالی است که سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد حملات هواییِ ائتلافِ تحتِ امر عربستان سعودی به یمن عامل عمدۀ قتل 3 هزار و 799 غیرنظامی و زخمی شدن 6 هزار و 711 شهروند یمنیِ دیگر بوده است.
براساس گزارش منابع یمنی از زمان آغاز حملات هوایی عربستان سعودی در اوایل فروردین ماه سال 1394 تا کنون، نزدیک به 10 هزار یمنی کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‎‏اند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه (4 شهریور) این گزارش را منتشر و اعلام کرد علاوه بر این کشتار، ائتلاف سعودی تخلفات دیگری نیز مرتکب شده که احتمالاً ناقض قوانین بین‌المللی هستند.

  پربازدید ترین