• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا صبح امروز به دست طالبان سقوط کرد

ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا صبح امروز به دست طالبان سقوط کرد

 گزارش‌ها از ولایت پکتیا در شرق کشور حاکی از آن است که ولسوالی «جانی خیل» این ولایت پس از چند هفته دگیری توسط طالبان سقوط کرد.
مقامات محلی ولایت پکتیا در شرق کشور اعلام کردند: بامداد امروز طالبان مسلح توانستند کنترل ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا را در اختیار بگیرند.
آنها اظهار داشتند: شب گذشته حملات طالبان از مواضع مختلف به ولسوالی جانی خیل گسترش یافت که جنگ سختی میان آنها و نیروهای امنیتی افغانستان در گرفت.
مقامات محلی ولایت پکتیا افزودند: به‌دلیل افزایش درگیری و نبود امکانات و عدم حضور نیروهای کمکی، حلقه محاصره 200 نیروی اردوی ملی که از چند وقت پیش در محاصره طالبان قرار داشتند، تنگ‌تر شد.
«عبدالرحمان سوله مل» فرماندار ولسوالی جانی خیل چندی قبل در این باره از حمله گروهی صدها طالب مسلح به این ولسوالی خبر داده بود.
فرماندار ولسوالی جانی خیل اذعان داشت: اگر نیروهای کمکی هرچه سریع‌تر به ولسوالی جانی خیل اعزام نشوند، این ولسوالی در معرض خطر سقوط قرار دارد.
چندی قبل نیز شهروندان ولایت‌های شمالی کشور در تجمعی اعتراض‌آمیز از دولت وحدت ملی خواستند تا به وضعیت 200 نظامی ارتش که در ولایت «پکتیا» در شرق افغانستان تحت محاصره طالبان قرار دارند، توجه کند.
ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا در شرق کشور هم‌مرز با پاکستان است و از چندی قبل به این‌طرف شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی افغانستان و مخالفان مسلح دولت است.

  پربازدید ترین