• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

استانداری ها زمینه آمارگیری از اتباع بیگانه را فراهم کنند

استانداری ها زمینه آمارگیری از اتباع بیگانه را فراهم کنند

معاون مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه داشتن کد اتباع بیگانه برای اتباع سایر کشورها در زمان سرشماری لازم است، گفت: استانداری‌های سراسر این کشور بسته به شرایط هر منطقه زمینه آمار از اتباع بیگانه را فراهم کنند.
علیرضا زاهدیان در گفت‌وگو با تسنیم در ولایت کرمان در مورد نحوه برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در این کشور اظهار‌داشت: سرشماری سال 95 زیر نظر ستاد سرشماری ایران انجام می‌شود و در ولایت‌ها این ستاد با مدیریت استاندار تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این ستاد در همه ولایت‌ها تشکیل و در حال فعالیت و تشکیل جلسات است گفت: در حال حاضر در مرحله جذب ماموران سرشماری در هر ولایت هستیم و افرادی که می‌توانند به عنوان مامور سرشماری در این طرح شرکت کنند باید از طریق سایت آمار ثبت‌نام کنند.
معاون مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه این افراد بعد از انجام مراحلی به عنوان مامور سرشماری انتخاب می‌شوند، بیان کرد: در سرشماری سال 95 حدود 25 هزار نفر مامور سرشماری جذب می‌شود که در ولایت کرمان به واسطه پهناور بودن ولایت این تعداد به بیش از هزار نفر می‌رسد.
وی افزود: بر اساس بودجه‌ای که برای سرشماری سال 95 اختصاص داده شده و بر اساس حجم کار در روزهایی که فعالیت ماموران سرشماری است با انعقاد قرارداد با نیروهای داوطلب حق‌الزحمه آنها نیز پرداخت می‌شود.
زاهدیان با بیان اینکه از سوم تا 24 میزان/مهرماه سرشماری به صورت اینترنتی انجام می‌شود، گفت: از 24 تا 25 سنبله/شهریورماه به شکل حضوری و مأموران با حضور در محله‌ها کنترل لازم را انجام می‌دهند.
وی در رابطه با امکان تمدید زمان سرشماری در این کشور خاطر‌نشان کرد: اگر مجبور شویم در بعضی از نقاط ایران برای خانواده‌های غائب یک یا دو روز تمدید می‌کنیم اما اگر در سرشماری اینترنتی به اهداف از پیش تعیین شده در سرشماری برسیم نیازی به تمدید نیست.
معاون مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه در زمان سرشماری داشتن کد ملی برای ایرانیان اجباری است، گفت: اتباع بیگانه سایر کشورها نیز سرشماری می‌شوند که باید کد اتباع بیگانه را درج کنند.
وی با بیان اینکه سرشماری اتباع بیگانه به صورت حضوری انجام می‌شود، افزود: ماموران سرشماری با تبلت به مکان‌های مورد نظر مراجعه کرده و از اتباع بیگانه سایر کشورها اطلاعات لازم سرشماری را دریافت می‌کنند.
زاهدیان در رابطه با امکان عدم همکاری اتباع بیگانه در طرح سرشماری اظهار داشت: ما فقط متولی جمع‌آوری آمار هستیم و استانداران سراسر ایران با توجه به شرایط هر منطقه باید زمینه برگزاری طرح سرشماری و جمع‌آوری اطلاعات لازم از اتباع بیگانه را فراهم کنند.
وی خاطر‌نشان کرد: اطلاعات جمع‌آوری شده از مردم کاملا محرمانه بوده و در اختیار هیچ نهادی قرار نمی‌گیرد و تنها در مصارف عمومی و کلان کشوری استفاده می‌شود.

  پربازدید ترین