• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امریکا چهار فروند طیاره جنگی نوع MD 530 را به دولت افغانستان تحویل

امریکا چهار فروند طیاره جنگی نوع MD 530  را  به دولت افغانستان تحویل

مقامات آمریکایی از تحویل چهار بالگرد دیگر ام دی-530 به نیروی هوایی افغانستان در راستای تجهیز این نیروها خبر دادند.
به نقل از «یو.پی.آی»، «بیل آشفورد» فرمانده تیپ 438 نیروی هوایی آمریکا گفت: نیروی هوایی آمریکا در هفته جاری 4 بالگرد تهاجمی را به افغانستان تحویل داده است. این بالگردهای جدید توانایی شلیک راکت یا مسلسل کالیبر 50 را دارد.
وی افزود: این نوع بالگرد در طول روز چندین ماموریت را می‌تواند در افغانستان انجام دهد و اغلب برای اسکورت هوایی نماینده‌ها و عملیات نیروهای امنیتی افغانستان استفاده می‌شود.
بر همین اساس انتظار می‌رود با پیوستن بالگرد‌های «مک‌دانل داگلاس» یا MD-530 به نیروی هوایی افغانستان، توان رزمی کشور در مقابله با تهدیدات افزایش یابد.
نیروی هوایی افغانستان سال گذشته 6 فروند بالگرد جنگی MD-530s را با همکاری فرماندهی هوایی ناتو در کشور و تیپ 438ام برون‌مرزی نیروی هوایی آمریکا دریافت کردند.
وزارت دفاع آمریکا قراردادی به‌ارزش 44.2 میلیون دلار را با شرکت صنایع هوایی مک‌دانل داگلاس در سال گذشته امضا کرد تا بسته تسلیحاتی را برای بالگردهای MD-530F طراحی و ارائه کند که به‌تازگی به ناوگان هوایی افغانستان اضافه شده است.
بالگردهای MD-530F برای عملیات‌ در ارتفاع زیاد و یا آب و هوای بسیار گرم طراحی شده‌اند که رقیق بودن هوا در این شرایط بخشی از توان این بالگردها را می‌کاهد.
سال گذشته مقامات پنتاگون گفته‌‌ بودند که تا 4 سال آینده 60 بالگرد نظامی آمریکایی مدل MD-530F را به افغانستان تحویل خواهد داد که در حال حاضر فقط 6 دستگاه از این نوع بالگرد در  کشور وجود دارد.

  پربازدید ترین