• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال افغانستان؛ صعود سیمرغ البرز به مرحله نیمه نهایی

پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال افغانستان؛ صعود سیمرغ البرز به مرحله نیمه نهایی

تیم فوتبال سیمرغ البرز با آن که دو یک در برابر عقابان هندوکش شکست خورد اما به علت گل های زده بهتر راهی مرحله نیمه نهایی رقابتهای فوتبال لیگ برتر افغانستان روشن شد.
دراین دیدار که روز جمعه 26 سنبله برگذار شد مجیب الله نظری و صمیم نوری برای عقابان هندوکش گلزنی کردند و تنها گل سمیرغ البرز را فیاض عزیزی به ثمررسانید.
به این ترتیب شاهین آسمایی ، موح های آمو و سیمرغ البرز تیم های هستند که جوازحضور به مرحله نیمه نهایی را بدست اورده اند.
چهارمین تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی فردا در بازی طوفان هریرود و داباسین سپی مشخص خواهد شد. بازی را نارنجی پوشان سیمرغ البرز اغاز کردند .
هردو تیم با حملات که روی دروازه های یکدیگر انجام میدادند سعی داشتند تا زودتر به گل برسند.
در دقایق ابتدایی بازی سیمرغ البرز نزدیک بود تا دروازه عقابان هندوکش را بازکند اما تیرک دروازه به داد عقابان رسید و نگذاشت که سیمرغی ها به این راحتی به گل برسند.
اما در یک ضد حمله سریع این عقابان هندوکش بود که به گل رسید.
مجیب الله نظری توپ برگشتی را که به تیرک دروازه برخورد کرده بود را با ضربه سر وارد دورازه سیمرغ البرز ساخت و نتیجه بازی را یک صفر تغییر داد.
پنج دقیقه بعد سمیرغ البرز صاحب یک ضربه ازاد شد و این بار نیز تیرک دوازه عقابان مانع بازشدن قفل دروازه نماینده حوزه مرکز شد و سرانجام نیمه نخست با برتری یک صفر عقابان هندوکش پایان یافت.
نیمه دوم را سمیرغ البرز بهتر اغاز کرد و در دقیقه 52 دوم به گل مساوی رسید .
فیاض عزیزی یار شماره 11 سیمرغ البرز به شوت دیدنی توانست دوازه عقابان هندوکش را باز کند و بازی را یک یک ساخت.
اما این پایان کار نبود و عقابان هندوکش در دقیقه 83 به گل برتر رسید این بار صمیم نوری با شماره 14 نیجه بازی را دو یک به سود عقابان ساخت و سرانجام این بازی دو یک به سود عقابان پایان یافت .
به این ترتیب تیم های سمیرغ البرز بانکه شکست خورد اما به علت گل زده بهتر راهی مرحله نیمه نهایی این پیکار ها شد و به جمع تیم های شاهین اسمایی و موجهای امو پیوست .
ازسوی دیگر تیم ملی فوتبال چهارده ساله گان کشور در دومین دیدارش در رقابت های فوتبال جام سبروتو سه صفر چاتیزگر هند را شکست داد و با شش امتیاز صدر نشین گروه چهارم این پیکار ها شد.
کلپ" یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال.
دراین دیدار علی، عارف و عبادالله گل های پیروزی افغانستان را به ثمررسانیدند.

  پربازدید ترین