• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران با پناهندگان و اتباع خارجی برخورد خوبی دارد

ایران با پناهندگان و اتباع خارجی برخورد خوبی دارد

 نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران برخورد این کشور با اتباع بیگانه و پناهندگان را مطلوب ارزیابی کرد.
سیوانکا دانا پالا صبح امروز در دیدار با والی آذربایجان غربی با اشاره به تجربیات این ولایت در دهه‌های گذشته در میزبانی از پناهندگان عراقی اظهار داشت: ولایت آذربایجان غربی در وقوع بحران‌های جمعیتی در حوزه پناهندگان و مدیریت پناهندگان عراقی در دهه هفتاد عملکرد درخشانی داشته است که باید از این تجربه استفاده کرد.
وی گفت: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران در کنار مسئولان ولایت آذربایجان غربی هستند و در صورت نیاز از تجربیات این ولایت در سایر کشورها استفاده خواهد شد.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران  گفت: هم اینک حس همکاری و نزدیکی مطلوبی بین این سازمان و مسئولان والی آذربایجان غربی وجود دارد.
دانا پالا افزود: در چند وقتی که در جمهوری اسلامی ایران حضور دارم شاهد تعاملات خوب و انسان دوستانه مردم و مسئولان این کشور با پناهندگان و اتباع خارجی بوده‌ام.
وی گفت: ایران برنامه های ارزشمندی در کمک به پناهندگان و اتباع خارجی انجام داده با این حال از سوی مجامع بین المللی کمتر بدان پرداخته شده است.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایجاد پوشش بیمه ای برای اتباع خارجی و پناهنگان در ایران یک کار ارزشمند تلقی می شود.
وی تلاش دولت ایران در رسیدگی به امور پناهندگان و اتباع خارجی را شایسته تقدیر دانست و خواستار ادامه همکاریها در توسعه رسیدگی به امور اتباع خارجی با دولت ایران شد.

  پربازدید ترین