• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بان کی مون: از همه طرف ها برای خاتمه دادن به جنگ سوریه دعوت می کنم

 بان کی مون: از همه طرف ها برای خاتمه دادن به جنگ سوریه دعوت می کنم

بان کی مون در آخرین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان دبیرکل این سازمان از همه طرف های بحران سوریه خواست در جهت پایان دادن به جنگ تلاش کنند.
بان کی مون در سخنرانی آغاز به کار هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: از همه کسانی که نفوذی بر کار دارند دعوت می کنم برای پایان دادن به جنگ و شروع مذاکرات تلاش کنند.
وی فعالان عرصه کمک های انساندوستانه سوریه را «قهرمان» نامید و کسانی که کاروان کمک های بشردوستانه را هدف قرار دادند «ترسو» توصیف کرد و افزود: اینها به خاطر کارشان محاکمه خواهند شد.
آمریکا دراتهامی اثبات نشده روسیه و سوریه را در این موضوع مقصر دانسته است این در حالی است که روسیه با رد ادعای آمریکا مبنی بر بمباران کاروان کمک های انسانی سازمان ملل از سوی بمب افکن های روسی و سوری، اعلام کرد: همزمان با حمله تروریست های جبهه النصره و افراد مسلح همپیمان این گروه به حلب، کاروان سازمان ملل نیز هدف حمله قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه با اعلام این خبر، گفت: فقط گروههای مسلح از مسیر حرکت کاروان حامل کمک های انسانی آگاهی داشتند و اطلاعات محل استقرار آن را می دانستند.
سازمان ملل متحد روز سه شنبه و در پی حمله به کاروان کمک های بشردوستانه در حلب سوریه، ارسال کاروان کمک های بشردوستانه به سوریه را تعلیق کرد.

  پربازدید ترین