• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تاثیر برخی عادتهای نادرست بر خرابی دندانها

تاثیر برخی عادتهای نادرست بر خرابی دندانها

درد و مشکل دندان گاه می تواند به ایجاد عوارض بیشتر در سایر نقاط بدن منجر شود و به همین دلیل حفظ و نگهداری دندان از اهمیت خاصی برخوردار است.
ناتوانی در خوردن غذا یا نوشیدن نوشیدنی های سرد یا داغ نیز ناشی از التهاب دندانها یا لثه است، دردهای دندان هم چنین به سر درد شدید منجر شده و بی خوابی را به دنبال دارد.
مشاوران دندانپزشک و جراحی دهان و دندان، فهرستی از عادتهایی که به بروز مشکلات در دندان منجر می شود مانند پوسیدگی مینای دندان را ارایه کرده اند.

روش شستن دندانها
دندانها باید با مسواک نرم شستشو شود و برای حمایت دندانها و لثه نباید از مسواکهای خشن و سفت استفاده شود زیرا به دندانها و لثه آسیب می زند، دندانها را باید به آرامی شست تا لثه سالم مانده و سوراخ هایی در آن ایجاد نشود.

شستشوی زیاد دندانها
زیاده روی در استفاده از لوازم بهداشتی برای دندان، بیشتر اوقات به پوسیدگی مینای دندان و در نتیجه حساسیت دندان ها را به دنبال دارد، مینای دندان در حمایت دندانها از درد در زمان نوشیدن نوشیدنی های بسیار سرد یا داغ موثر است از این رو باید از لوازم بهداشتی منظم و بدون زیاده روی استفاده کرد.

خوراکی های ترش و اسیدی
زیاده روی در خوردن برخی غذاها از جمله خوراکی های ترش مانند آب لیمو، پرتقال ، زیاده روی در خوردن گوجه موجب پوسیدگی مینای دندان می شود که وظیفه اش حفاظت از دندانها و سفید نگاه داشتن آنهاست.

یخ
برخی افراد معمولا عادت به جویدن یخ دارند، اما ادامه این عادت مشکلات زیادی مانند شکستن غیرعمدی یکی از دندانها یا از بین رفتن عصب دندان را به دنبال دارد که به درد شدید به هنگام خوردن غذا یا نوشیدن نوشیدنیها منجر می شود.

چای و قهوه
زیاده روی در خودن چای و قهوه موجب پوسیدگی مینای دندان می شود که برای سلامتی دندان ضرر دارد، زیاده روی در نوشیدن چای وقهوه نیز در زرد شدن دندانها تاثیر دارد.

  پربازدید ترین