• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دختر مهاجر افغانستانی در دهمین دور مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) اول شد!

دختر مهاجر افغانستانی در دهمین دور مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) اول شد!

«زهرا سادات موسوی» دختر مهاجر افغانستانی مقیم مشهد در دهمین دور مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که در سرچشمه تهران برگزار شد، در رشته قرائت به روش ترتیل در بخش بانوان به مقام نخست دست پیدا کرد.
به نقل از سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «زهرا سادات موسوی» دختر مهاجر افغانستانی مقیم مشهد در دهمین دور مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که در سرچشمه تهران برگزار شد، در رشته قرائت به روش ترتیل در بخش بانوان به مقام نخست دست پیدا کرد.
شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات از تمام ایران در رشته‌های مختلف بیش از 5 هزار نفر بودند که این دختر مهاجر از بین 297 نفر که در رشته قرائت به روش ترتیل بانوان زیر 16 سال در این مسابقات شرکت کرده بودند به مقام نخست دست پیدا کرد.
زهراسادات موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس در مورد حضور خود در مسابقات قرآنی گفت: بنده از سنین طفولیت با تشویق‌های خانواده، به خصوص پدر و مادرم و دو خواهر بزرگترم با قرآن انس گرفتم و تا کنون در مسابقات مختلفی که در سطح ایران برگزار شده است شرکت داشتم.
وی ادامه داد: با توفیق الهی تاکنون در مسابقات مختلفی که در سطح ایران برگزار شده است حضوری فعال داشتم و در برخی از مسابقات کشوری نیز مقام آوردم.
موسوی اظهار داشت: از سن  7سالگی تا به حال درمسابقات اوقاف و امور خیریه، دارالقرآن امام علی بن ابی طالب(ع)، سازمان تبلیغات، مسابقات دانش آموزی، پیشواز رهبری، جامعه قاریان و جامعه المصطفی العالمیه شرکت کردم و در این مسابقات رتبه اول تا سوم را کسب کردم.
این قاری جوان افغانستانی در ادامه اظهار داشت: درسال 95-94در مؤسسه قرانی جامعه القران مشهد، در طی یک سال حافظ کل قرآن شدم و در مسابقات همین مؤسسه نیز رتبه اول را کسب کردم.
وی در ادامه افزود: دو خواهر دیگر من نیز حافظ کل قران کریم هستند که تا کنون در مسابقات مختلف حایز رتبه شده و مقام آوردند.
وی در مورد سطح دهمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) گفت: مسابقات از سال‌های قبل، به دلیل اطلاع رسانی قوی در شبکه صدا و سیما و شبکه‌های مجازی، به مراتب بالا رفته و رقابت بسیار تنگاتنگی در دو مرحله مقدماتی و فینال در تمام رشته‌ها در بین شرکت کنندگان حاکم بود.
وی در مورد شرکت دیگر مهاجرین افغانستانی در این دور از مسابقات افزود: بیش از 260 نفر از اتباع خارجی از کشورهای مختلف در این دور از مسابقات شرکت کرده بودند که اکثریت آنان را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دادند و بسیاری از آنها نیز تا مرحله نیمه نهایی راه یافتند ولی حایز رتبه نشدند.
وی در مورد هدیه دریافتی خود اظهار داشت: علاوه بر لوح تقدیر و مدال طلا یک چک پول به مبلغ یک ملیون و پانصد هزار تومان نیز دریافت کردم.
موسوی در پایان افزود: جا دارد تشکر کنم از پدر و مادر زحمتکش و مهربانم، خواهران و استادانم «مریم صاحب دیوانی» و «ملیحه اسحاق نژاد» که بسیاری از موفقیت‌هایم را مدیون لطف این افراد هستم.
زهرا سادات موسوی از مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد است که در همین شهر نیز متولد شده و در حال حاضر مشغول تحصیل در مقطع متوسطه است.

  پربازدید ترین