• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ماجرای دست ندادن جان کری با عباس چه بوده؟+ویدیو

ماجرای دست ندادن جان کری با عباس چه بوده؟+ویدیو

شبکه های اجتماعی و روزنامه های عربی روزهای جمعه و شنبه به طور گسترده به پخش ویدیویی ازمخالفت وزیر خارجه آمریکا با دست ندادن با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درجریان حضور درمراسم تشییع پیکر شیمون پرز اقدام کردند.

تشییع جنازه" شیمون پرز" رئیس سابق رژیم صهیونیستی که عامل کشتار فجیع ملت های فلسطین و لبنان است، روز جمعه (30 سپتامبر) برگزار شد.
با گذشت دو روز از این ماجرا اکنون تارنمای روزنامه عرب زبان " وطن" گزارش کرد که ویدیوی منتشر شده درباره دست ندادن وزیر خارجه آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قدیمی است و به زمان دیدارجان کری و محمود عباس در نوزدهم سپتامبر گذشته درحاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در مقر اقامت عباس در نیویورک برمی گردد.
این روزنامه مدعی شده که سفر محمود عباس برای حضور در مراسم تشییع جنازه شیمون پرز جنبه رسمی نداشته است تا او با جان کری دیدار کند و درحضور خبرنگاران با هم عکس بگیرند.
ناظران معتقدند که دست ندادن کری با محمود عباس به این بوده که عباس دچار اشتباه پروتکلی شده و دستش را بی موقع دراز کرده و هیچ دلیل دیگری وجود نداشته است.
خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، 19 سپتامبر گذشته گزارش کرد که در دیدارکری و عباس ، آخرین تحولات سیاسی و تلاش های بین المللی و نیز اوضاع و تحولات خاورمیانه و روابط آمریکا و فلسطین بررسی شد.
دراین دیدار، "صائب عریقات" دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، "زیاد أبوعمر" معاون نخست وزیر،"ریاض المالکی" وزیر امور خارجه فلسطین، " نبیل ابوردینه" سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ،"مجدی الخالدی" مشاور دیپلماتیک رئیس تشکیلات خودگردان و "ریاض منصور" ناظر دائم فلسطین در سازمان ملل و "معن عریقات" نماینده فلسطین در واشنگتن حضور داشتند.
پایگاه " وطن " این ویدیو را که مدت زمان آن دو دقیقه و 13 ثانیه است، به همان شکلی که از منبع دریافت کرده بود، پخش کرده است.

  پربازدید ترین