• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

درمان اچ.آی.وی نزدیک است

درمان اچ.آی.وی نزدیک است

یک مرد انگلیسی احتمالا نخستین فرد در جهان است که ویروس اچ‌.آی‌.وی با استفاده از یک درمان جدید توسط دانشمندان پنج دانشگاه انگلیس در بدن وی درمان شده است.
به گزارش افغان ایرکا به نقل از تلگراف، این مرد 44 ساله از یک درمان تجربی جدید استفاده می‌کند که باعث شده ویروس بطور کامل در خون وی از بین برود.
تیم دانشمندان اکنون در حال اجرای کارآزمایی‌هایی بر روی 50 نفر هستند. به گفته دانشمندان، این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است، اما پیشرفت آن قابل توجه بوده است.
پیشتر درمانهای آنتی رترو ویروسی می‌توانستند سلول‌های T فعال را که به اچ‌.آی‌.وی مبتلا شده‌اند، هدف قرار بدهند، اما نمی‌توانستند سلول‌های T خفته را درمان کنند. این بدان معنی است که بدن بیماران به تولید مجدد ویروس ادامه می‌دهد. اما درمان جدید بطور خاص برای پاکسازی بدن از کل ویروس‌های اچ‌.آی‌.وی از جمله انواع خفته آن طراحی شده است.
این درمان که در دو مرحله عمل می‌کند، شامل یک واکسن برای کمک به بدن در شناسایی همه سلول‌های آلوده به اچ‌.آی‌.وی و همچنین دارویی موسوم به "وورینوستات" (Vorinostat) است که سلول‌های خفته را فعال می‌کند. این روش می‌تواند ابزار مورد نیاز سیستم ایمنی بدن بیماران را که به شدت به آن محتاج هستند، ارائه کند.
نام این مرد انگلیسی فاش نشده و تنها اطلاعاتی که در مورد وی ارائه شده این است که یکی از کارکنان مراقبت‌های اجتماعی در لندن است. وی باید چندین ماه آینده را مورد نظارت و مراقبت قرار داشته باشد تا از درمان قطعی بیماری اطمینان حاصل شود.
این دانشمندان قصد دارند طی پنج سال آینده به آزمایشات پزشکی ادامه بدهند. به گفته آن‌ها،‌ در حال حاضر این نتایج فاصله زیادی با درمان نهایی دارند و هنوز باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

  پربازدید ترین