• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کلاهبرداری میلیاردی یک زن با عنوان نماینده سازمان ملل

کلاهبرداری میلیاردی یک زن با عنوان نماینده سازمان ملل

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران با اشاره به کلاهبرداری یک زن از اتباع افغانستان در تهران از شهروندان درخواست کرد که در صورت شناسایی متهم با پلیس تماس بگیرند.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران در جوزا/خرداد ماه سال 1395 تعدادی از اتباع افغانستان با مراجعه به کلانتری 175 باقرشهر و طرح شکایت های مشابه عنوان داشتند که یک زن جوان افغانستانی با طرح وعده دروغین تشکیل پرونده در دفتر سازمان ملل برای مهاجرین برای انتقال قانونی آنها به سایر کشورها اقدام به کلاهبرداری و اخذ مبالغ میلیونی از آنها کرده است .
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
براساس این گزارش مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که زن جوان افغانستانی بنام «آرزو . م» به آنها گفته که قادر است با تشکیل پرونده ای در دفتر سازمان ملل نسبت به انتقال قانونی آنها به سایر کشورها بویژه کشورهای اروپایی اقدام کند و با این وعده مبالغی میلیونی را از آنها دریافت کرده است.
یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: آرزو به بهانه اینکه برای شروع بررسی هر پرونده باید مبلغ 2 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت از سوی متقاضی مهاجرت پرداخت شود، این مبلغ را گرفت؛ در چندین نوبت دیگر مجموعا 12 میلیون تومان دیگر به وی دادم؛ پس از چند روز زمانیکه برای پیگیری روند قانونی مهاجرت خود به دفتر سازمان ملل رفته بودم، متوجه شدم که اصولا چنین روندی برای مهاجرت قانونی اتباع افغانستانی به سایر کشورها وجود ندارد.
در ادامه تحقیقات و با بررسی تراکنش های مالی پول های واریز شده توسط مالباختگان مشخص شد که پول های واریزی تماما به حساب «رقیه. م» واریز شده است .
با شناسایی این زن در منطقه باقرشهر و انجام تحقیقات مشخص شد که وی یکی از بستگان «آرزو . م» است که با وعده دروغین استخدام در دفتر سازمان ملل، فریب آرزو را خورده است.
رقیه گفت: آرزو وعده استخدام در دفتر سازمان ملل را داد و به این بهانه گفت که برای استخدام لازم است تا ابتدا دوره کارورزی را طی کنم؛ به همراه وی و برای تشکیل پرونده به خانه های مهاجران افغانستانی می رفتیم و پول های دریافتی از مردم را به حساب عابربانک من واریز می کرد و در حال حاضر نیز متواری شده است.
سرهنگ کارآگاه حسین زارع رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، درمورد این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری آرزو، دستور انتشار بدون پوشش متهم پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است.
وی افزود: از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل های تردد این شخص دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تماس 73948277 در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
سرهنگ زارع خاطر نشان کرد: شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و تاکنون اقدامی برای طرح شکایت از متهم پرونده نکردند نیز دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری خیابان آستانه مراجعه کنند.

  پربازدید ترین