• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان اگر مذاکرات صلح با دولت افغانستان را نپذیرد باید خاک پاکستان را ترک کند

طالبان اگر مذاکرات صلح با دولت افغانستان را نپذیرد باید خاک پاکستان را ترک کند

دولت پاکستان به رهبران گروه طالبان افغان هشدار داده است که، اگر وارد مذاکرات صلح با دولت افغانستان نمی‌شوند، خاک این کشور را همراه با خانواده‌های شان ترک کنند.
یک مقام پاکستانی که نخواسته نام‌اش در خبر گرفته شود، گفته است که، به دلیل فشار های تازه، شماری از رهبران طالبان افغان، پاکستان را ترک کرده‌اند و برخی دیگر شان در حال ترک این کشور اند.
این مقام دولت اسلام‌آباد، می‌افزاید: تحت فشار قرار دادن سران گروه طالبان بخشی از پالیسی پاکستان در مورد عودت پیش از وقت حدود سه ملیون مهاجر افغان دارای اسناد و بدون اسناد به افغانستان می‌باشد.
این در حالیست که اخیراً افغانستان، امریکا، هند و برخی دیگر از کشور های جهان، فشار های خود بالای پاکستان را بیشتر ساخته‌اند که دیگر برای گروه‌های تروریستی از جمله برای طالبان افغان و شبکه حقانی، پناهگاه امن فراهم نکند.
از سوی هم، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، از پاکستان خواسته است که، به جای وساطت در روند صلح افغانستان، علیه طالبان در داخل خاک‌اش اقدامات جدی و عملی نماید.
این در حالیست که در تازه‌ترین مورد، یک هیات سه نفری گروه طالبان از دفتر سیاسی شان در قطر، به پاکستان سفر کرد که براساس گزارش‌ها، گفتگو در مورد صلح افغانستان با مقام‌های پاکستانی هدف اصلی این سفر را تشکیل می‌دهد.
با این حال، وزارت خارجه افغانستان، از پاکستان خواهان توضیحات شده است تا واضح گردد که چگونه افرادی که نام شان در فهرست تحریمات سفر سازمان ملل متحد شامل است، به اسلام‌آباد سفر نموده‌اند.

  پربازدید ترین