• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بر اساس طرح جدید، امتحان کانکور سال تحصیلی 1396 در ماه حوت شروع می شود

بر اساس طرح جدید، امتحان کانکور سال تحصیلی 1396 در ماه حوت شروع می شود

اختر محمد عبیر، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که بر اساس طرح جدید این وزارت، امتحان کانکور برای سال جدید تحصیلی (1396) در ماه حوت امسال شروع می‌شود و تا ماه اسد سال 1396 ادامه پیدا می‌کند.
آقای عبیر گفت که این طرح وزارت تحصیلات عالی به هدف جلوگیری از ضیاع وقت و نیز جلوگیری از تلقب‌های احتمالی در پروسه امتحان کانکور، راه‌اندازی شده است.
به گفته آقای عبیر، امتحان کانکور در سراسر کشور در 38 حوزه امتحانی اخذ می‌گردد که تا هنوز تقسیم اوقات مشخصی در این مورد ساخته نشده است.
سخنگوی وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که بر اساس این طرح جدید، نخست امتحان‌های کانکور از ولایت‌های گرمسیر و سپس از ولایت‌های سردسیر که راه‌های صعب‌العبور و مناطق برف‌گیر دارند و در نهایت از ولایت کابل اخذ می‌گردد.
آقای عبیر ابراز داشت که بر اساس این طرح جدید، وزارت تحصیلات عالی درس‌های سمستر اول راه‌یافتگان جدید دانشگاه‌ها، در ماه سنبله شروع می‌شود و دروس دیگر دانشگاه‌ها به‌صورت عادی ادامه پیدا می‌کند.
تا پیش از این، امتحان‌های کانکور در ولایت‌های مختلف از ماه قوس شروع می‌شد که تا ماه حوت ادامه پیدا می‌کرد.
مشکل در این پروسه امتحان کانکور این بود که دانش‌آموزان پیش از فراغت‌شان در امتحان کانکور شرکت می‌کردند و نیز نتایج کانکور با گذشت مدتی از آغاز دوره تحصیلی، اعلام می‌شد که باعث می‌شد در دروس دانشجویان ودانش‌آموزان اختلال ایجاد شود.

  پربازدید ترین