• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنرال دوستم جبهه جنگ را با نارضایتی از مسؤلان امنیتی ترک کرده و به کابل برمی گردد

جنرال دوستم جبهه جنگ را با نارضایتی از مسؤلان امنیتی ترک کرده و به کابل برمی گردد

 یکی منبع نزدیک به جنرال دوستم می‌گوید که این مقام ارشد دولتی با انتقاد از همکاری نکردن مسؤلان امنیتی در شمال کشور، جبهه جنگ در فاریاب را ترک کرده است.
حبیب الرحمان قویاش، از اعضای تیم مطبوعاتی جنرال عبدالرشید دوستم به خبرنگاران گفت که معاون اول ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز با نیروهای امنیتی همراهش جبهه جنگ در ولسوالی غورماچ فاریاب را ترک کرده و به جوزجان رفته است.
وی گفت که جنرال دوستم با متهم کردن مسؤلان ارشد اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی در شمال کشور، گفته است که این مسؤلان به هدایاتش توجه نکرده و کارشکنی می‌کرده‌اند.
جنرال دوستم 10 روز قبل به منظور مقابله با طالبان و بازپس گیری مناطقی که این گروه در برخی از ولایات شمالی تصرف کرده بود به فاریاب رفته بود و حتی توانست برخی از این مناطق را پاکسازی کند.
قویاش افزود که معاون اول رئیس جمهور می‌گوید که با وجود درخواست ارسال کمک، در چهار روز گذشته کاروان اکمالاتی برای نیروهای امنیتی از بلخ به فاریاب نرسیده است.
معاون دوم رئیس جمهور که قوماندانی جبهه جنگ در فاریاب را برعهده گرفته بود از قوای هوایی قدردانی کرده است اما می‌گوید که مسؤلان اردوی ملی در راستای هدف قرار دادن محل تجمع دشمن، ارسال امکانات و تجهیزات و حتی انتقال زخمی‌ها و جان باختگان نیروهای امنیتی کارشکنی می‌کردند.
جنرال دوستم حتی گفته است که چندبار از رئیس امنیت ملی فاریاب خواسته بود که برای ارایه معلومات به نزد وی در غورماچ بیاید اما این مسؤل امنیتی از این دستور سرپیچی کرده است.
معاون اول رئیس جمهور امروز هنگام ترک غورماچ به خبرنگار پژواک گفت که از کارکرد برخی از قوماندان‌های نیروهای خیزش مردمی نیز رضایت نداشته است. وی گفت که در همین زمینه، عبدالرحمان مشهور به شمال را که از از قوماندان‌های ارشد حزب جنبش ملی اسلامی است، به دلیل غفلت در وظیفه بازداشت کرده است.
حبیب الرحمان قویاش تصریح کرد که جنرال دوستم امروز در اعتراض به ادامه این وضعیت با نیروهای امنیتی همراهش جبهه جنگ در غورماچ را ترک کرده و به شهر شبرغان مرکز جوزجان رفته است.
دوستم گفته است: «این کارشکنی‌ها دسیسه است و هدف آن ایجاد چالش برای من بوده است.»
این عضو تیم مطبوعاتی معاون اول رئیس جمهور افزود که قرار است جنرال دوستم به کابل برگردد و این مسائل را با رئیس جمهور مطرح کند.

  پربازدید ترین