• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنرال دوستم رییس جمهور و رییس اجرائیه را به قوم گرایى متهم کرد

جنرال دوستم رییس جمهور و رییس اجرائیه را به قوم گرایى متهم کرد

معاون اول رئیس جمهور غنی پس از انتقاد از کارشکنی مقامات دولتی در جنگ فاریاب اعلام کرد که رهبران حکومت وحدت ملی بر اساس روابط قومی عمل می‌کنند و مردم باید آرای خود را پس بگیرند.
جنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهور هشدار داد که شرایط نامطلوب جاری در کشور ادامه یابد عمر حکومت عبدالله و اشرف غنی بزودی پایان می‌یابد.
وی روز گذشته نیز گفته بود که به دلیل کارشکنی مقامات دولتی، جنگ در ولایت فاریاب را ترک کرده است و بزودی به کابل بازخواهد گشت.
جنرال دوستم اگر طرز فکر قومی اشرف غنی و عبدالله به یک فرهنگ ملی تبدیل شود، جلوی فساد گرفته نخواهد شد و پروژه‌های ملی در افغانستان نیز به ثمر نخواهد رسید.
معاون اول رئیس جمهور غنی تاکید کرد که کاسه صبر مردم لبریز شده است و در انتخابات آینده رهبران کنونی وحدت ملی حتی قادر نخواهند بود به ولایت‌های خودشان سفر کنند.
وی خاطرنشان کرد که برخی با نیرنگ به مقام دست یافته‌اند و برخی اقوام رای خود را از رئیس جمهور غنی پس گرفته‌اند.
معاون اول رئیس جمهور غنی اعلام کرد که حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی، معصوم ستانکزی رئیس اداره امنیت ملی و عبدالسلام رحیمی رئیس اداره امور ریاست جمهوری افراد منفوری هستند.
جنرال دوستم گفت که یکی از دلایل ناامنی شمال و حضور طالبان در این مناطق، تفکر نادرست رهبران حکومت است، آنها فکر می‌کنند که وی مانند دوره نجیب الله با سقوط شمال، حکومت افغانستان را سرنگون خواهد کرد اما این اشتباه بزرگی است.
سران حکومت وحدت ملی به یکدیگر اعتماد داشته باشند و او در حکومت آینده نیز معاون رئیس جمهور باقی خواهد ماند.
جنرال دوستم در انتخابات جنجال برانگیز سال 2014 از محمد اشرف غنی حمایت کرد.

  پربازدید ترین