• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در حمله بر اکادمی پولیس در پاکستان 60 کشته شدند

در حمله بر اکادمی پولیس در پاکستان 60 کشته شدند

مقام‌های امنیتی پاکستان می‌گویند که در یک حملۀ شبه نظامیان مسلح اسلامگرا بر یک اکادمی پولیس در ایالات بلوچستان پاکستان دست کم 60 تن کشته شدند و ده‌ها تن دیگر زخم برداشته‌اند.
این حمله پس از آن صورت گرفت که گروه از مهاجمان مرتبط با طالبان پاکستانی پس از هدف قرار دادن نگهبانان وارد این اکادمی شدند.
یک دانشجوی این اکادمی می‌گوید:" من سه تن را دیدم که چهره هایشان پنهان بود و کلاشینکوف را با خود حمل می‌کردند."
این حمله در بلوچستان در 20 کیلومتری شرق شهر کویته حوالی ساعت 11 دوشنبه شب به وقت محلی آغاز شد و درگیری‌ها میان مهاجمان و نیروهای امنیتی پاکستانی برای چندین ساعت ادامه یافت.
سرفراز بوگتی، وزیر داخلی بلوچستان در گفتگو با خبرنگاران نیز تأیید می‌کند که سه مهاجم بر این اکادمی حمله کرده‌است.
وی می‌افزاید:" آنها در نخست نگهبانان برج اکادمی را هدف قرار دادند و موفق شدند که داخل ساختمان اکادمی شوند."
یک داکتر در شفاخانه دولتی کویته به آژانس خبر رسانی فرانسه گفته است که در این حمله 60 تن کشته شدند و شماری زیادی هم زخم برداشته‌اند.
مقام‌های امنیتی این کشور تأیید کرده‌اند که 118 تن دیگر در این حمله زخم برداشته‌اند.
داکتر نصیر، یکی از داکتران دولتی می‌گوید: " ما جسد یکی از مهاجمان را نیز دریافت کرده‌ایم."
جنرال شیر افگن، فرمانده نیروهای‌ مرزی بلوچستان و شخصی که عملیات شب گذشته را رهبری می‌کرد، گفت:" پس از رسیدن ما به محل، درگیری برای سه ساعت دیگر ادامه داشت."
وی گفتۀ وی مکالمات مهاجمان نشان می‌دهد که این افراد گروۀ آل علیمی از شاخۀ شبه نظامی لشکر جنگوی وابسته به گروه طالبان پاکستانی می‎باشند.
وی اضاف کرد:" آنها با عاملان در افغانستان در ارتباط بودند."
اما گروۀ لشکر جنگوی تا کنون درباره این حمله چیزی نگفته است.
گفتنی‎ست که نزدیک به 700 تن در این اکادمی آموزش می‎بینند و صدها تن از این حمله نجات یافته‎اند.
مقام‎های محلی می‎گویند که پس از حمله برق این منطقه قطع شده بود و چرخبال‌ها بر فراز منطقه به پرواز درآمدند و عملیات پاک سازی را راه انداز کردند.
مقام‎ها می‎افزایند که هنگام درگیری صدای چندین انفجار نیرومند نیز شنیده شده است.
این در حالی‎ست که نزدیک به سه ماه پیش گروه دولت اسلامی و جناح جماعت الاحرار طالبان پاکستان مسؤولیت حملۀ انتحاری بریک شفاخانه در شهر کویته پاکستان را که درآن به شمول وکلا اجتماع وکلای شهر کویته 73 تن کشته شد را برعهده گرفته بود.
این حمله درحالی صورت می‎گیرد که یک روز پیش یک فرد مسلح جدایی طلب برای ارتش آزادی بخش بلوچ که سوار بر موترسایکیل بود، دو گارد ساحلی و غیر نظامی را با ضرب گلوله از پا در آورد و یک دوکاندار دیگر را در یک شهر ساحلی جنوب غربی زخمی ساخت.

  پربازدید ترین