• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طنز: غنی سخنان دوستم را رد کرد

طنز: غنی سخنان دوستم را رد کرد

رییس جمهور غنی سخنان جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول خود را رد کرد. جنرال دوستم گفته بود که آقای غنی لوگری‌ها را بر دیگران ترجیح می‌دهد.
رییس جمهور غنی که برای بازدید از کندک 235 طالبان در غزنی به آن ولایت سفر کرده بود، در منطقه‌ شیخ‌آباد به خبرنگاران گفت: «متاسفانه جنرال صاحب تفرقه اندازی می‌کند. برای من لوگری و غیر لوگری هیچ فرق ندارد. هر کسی که به زبان پشتو صحبت کند، نور چشم من است. پیش من حتی کسی که از کارخانو و اشنغری پیشاور باشد، با برادران لوگری تفاوت ندارد».
یکی از خبرنگاران به رییس جمهور غنی گفت که جنرال دوستم ادعا می‌کند که اگر اتمر و استانکزی بگویند شیر سیاه است شما هم می‌گویید سیاه است. رییس جمهور این سخن جنرال دوستم را نیز به شدت رد کرد و گفت: «یک اتهام بی‌اساس است. من همیشه گفته ام که شیر سفید است. البته در سه-چهار مورد اتمر صاحب و استانکزی صاحب شیر سیاه آورده بودند و من هم گفتم سیاه است. نمی‌دانم شیر چه بود، ولی سیاه بود. مزه اش با شیر سفید فرق نداشت».
یکی دیگر از خبرنگاران از رییس جمهور پرسید که آیا در زبان پشتو هم روشن نزدیک شدن معنا می‌دهد؟ رییس جمهور گفت: «نخیر. ولی تا جایی که من اطلاع دارم در پشتو هم قیماق را یک فرهنگ لذت‌بخش می‌گویند».

  پربازدید ترین