• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شربت گل، داشتن تذکره جعلی پاکستانی را رد کرد

شربت گل، داشتن تذکره جعلی پاکستانی را رد کرد

یک سارنوال پاکستانی گفته است که شربت گل معروف به «دختر چشم سبز افغان» که با نشر عکس‌اش در جلد مجله نشنل جیوگرافیک به شهرت جهانی رسید، با حضور در محکمه اتهام داشتن تذکره جعلی پاکستانی را رد کرد.
منظور عالم، سارنوال پاکستانی گفت که شربت گل، روز جمعه با حضور در محکمه اعترافی را که به گفته مقام‌ها بعد از بازداشت‌اش انجام داده بود پس گرفته است. او روز چهار شنبه در شهر پیشاور به اتهام داشتن تذکره جعلی پاکستانی بازداشت شد.
شربت گل یک مهاجر افغانستانی بود که در سال 1984 به شهرت جهانی رسید. عکاس مشهور ستیف مک کیوری از او با چشمان سبزش عکس گرفت که در پشت مجله نشنل جیوگرافیک به نشر رسید. مک‌کیوری دوباره او را در سال 2002 در پاکستان پیدا کرد.
او در سال 2014 در پاکستان ظاهر شد، اما بعد از این که مقام‌های پاکستانی او را به خریدن یک تذکره جعلی متهم کردند، در خفا به سر می‌برد.
مقام‌های پاکستانی گفته اند که اگر اتهام شربت گل ثابت شود، او را 14 سال زندان و جریمه نقدی میان سه هزار تا پنج هزار دالر امریکایی تهدید می‌کند.
اما در عمل چنین مواردی در پاکستان این نوع مجازات شدید را در پی نداشته است. بسیاری افغانستانی هایی که به اتهام داشتن تذکره جعلی پاکستانی مقصر شناخته شده اند، پیش از این که به زندان فرستاده شوند اخراج گردیده اند.

  پربازدید ترین