• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ارزیابی سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل: تضعیف داعش به ضرر ماست

ارزیابی سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل: تضعیف داعش به ضرر ماست

فرمانده اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه تضعیف داعش در منطقه به معنای تقویت ایران و حزب‌الله در سوریه است، از بهبود روابط اسرائیل با عربستان سعودی در آینده نزدیک خبر داد.
جنرال «هرتزی هالیوی» رئیس بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد تضعیف گروه تروریستی داعش در سوریه به معنای قدرت گرفتن ایران و حزب‌الله در منطقه است.
هالیوی طی سخنرانی مفصل در باشگاه اقتصادی دانشگاه «تل‌آویو» با بیان اینکه رژیم اسرائیل در سال 2017 شاهد افزایش خشونت‌ها و بی‌ثباتی در «کرانه باختری» درپی اضمحلال قدرت تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود، گفت: «2017 سال با‌ثباتی برای تشکیلات خودگردان نخواهد بود. عوامل زیادی هست که رهبری ابومازن (محمود عباس) را تضعیف کرده و حماس از آن‌ بهره خواهد جست».
به نوشته روزنامه «هاآرتص» وی درباره بهبود روابط با کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی طی سال‌های آینده ابراز امیدواری کرده و افزود: «ما منافع مشترکی با کشورهای سنّی داریم. آنچه رخ خواهد داد سوال دیگری است... اما فرصت بزرگ اسرائیل برای سال‌های آتی است».
در حالی که رژیم صهیونیستی از اواسط تابستان سال جاری با ترکیه توافقنامه‌ای را برای ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک امضا کرد اما هالیوی با انتقاد شدید از سیاست‌های «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، اظهار داشت: «در 5 تا 10 سال آینده، چیزی از میراث "آتاتورک" باقی نخواهد ماند. ما شاهد روندی از تندروی مذهبی را در ترکیه شاهد هستیم.»
وی به رژیم صهیونیستی توصیه کرد در عادی‌سازی روابطش با ترکیه محتاط عمل کرده و به آهستگی پیش برود.
این مقام نظامی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه بحران سوریه به این زودی پایان نمی‌یابد، ادامه داد: «حتی اگر توافقی هم بدست آید احتمال موفقیت آن بسیار کم است. آمریکا و روسیه تلاش می‌کنند به توافق برسند اما هدف آن برداشته شدن تحریم‌ها از مسکو است.»
وی درباره نبرد با داعش نیز هشدار داد تضعیف این گروه در منطقه به معنای قدرت گرفتن ایران و حزب‌الله در سوریه بوده که خبر خوبی برای اسرائیل نیست و این در حالی است که حزب‌الله تلاش می‌کند نیروهایش را برای مقابله با تل‌آویو تقویت کند.

  پربازدید ترین