• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ثبت روزانه دستکم 3 مورد تجاوز جنسی در ارتش کانادا

ثبت روزانه دستکم 3 مورد تجاوز جنسی در ارتش کانادا

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی و تحقیق در کانادا از ثبت روزانه دستکم 3 مورد تجاوز و خشونت جنسی در ارتش کانادا حکایت دارد.
طبق نتایج نظرسنجی و تحقیق مؤسسه آمار کانادا که در آن بیش از نیمی از اعضای نیروهای ارتش این کشور یعنی چیزی در حدود 43 هزار نظامی کانادایی شرکت داشتند، روزانه دستکم 3 مورد تجاوز جنسی عموما از جانب نظامیان ارشد با درجات بالاتر در ارتش این کشور اتفاق می‌افتد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس نتایج این تحقیق، حدود 960 عضو نیروهای ارتش کانادا اعلام کرده‌اند که طی سال گذشته قربانی روابط جنسی ناخواسته، تجاوز، آزار و اذیت یا انواع مختلف حملات جنسی شده‌اند.
براساس این گزارش، اگرچه 570 نظامی مرد ارتش کانادا در برابر 380 نظامی زن اعلام کرده‌اند که هدف تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، اما احتمال قربانی شدن زنان نسبت به مردان 4 برابر بیشتر است.
این نظرسنجی به دنبال انتشار گزارشی در سال 2015 صورت گرفت که در آن نیز ارتش کانادا به عنوان محلی خطرناک برای زنان معرفی شده بود.
ژنرال «جاناتان ونس» رئیس ستاد مشترک ارتش کانادا در اظهاراتی در این خصوص طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: «این آمار و ارقام به وضوح نشان می‌دهد که تدابیر اتخاذ شده برای حل این مشکل غیرمؤثر و ناکافی بوده است و در نتیجه این تحقیق باید بطور جدی تأمل شود.»
وی افزود: «طی سال گذشته 30 افسر به دلیل سرپیچی از دستور امتناع از آزار و اذیت جنسی نظامیان از کار اخراج شدند.»
علاوه بر این چیزی در حدود 27 درصد از 10 هزار زن حاضر در ارتش کانادا نیز اعلام کرده‌اند که از زمان ورود به ارتش کانادا، دستکم یکبار قربانی تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند که این رقم در میان نظامیان مرد ارتش این کشور اندکی پایین‌تر و چیزی در حدود 23.2 درصد است.
براساس این گزارش، آمار منتشره در حالیست که به دلیل هراس از عواقب این افشاگری‌ها، از هر چهار قربانی که در ارتش این کشور مورد تجاوز جنسی قرار گرفته،تنها یک نفر حاضر به افشای نام فرد متجاوز شده است.­
طبق گزارش پیشین ارتش کانادا، در 6 ماه نخست 2016 میلادی بیش از 106 مورد شکایت آزار و اذیت جنسی در میان نظامیان ارتش این کشور صورت گرفته است که این رقم رشدی 22 درصدی داشته است.
این در حالیست که سخنگوی وزارت دفاع کانادا در آن زمان اعلام  کرد که تعداد این شکایت‌ها احتمالا در 6 ماه دوم امسال نیز همین تعداد خواهد بود و تعداد کل شکایت‌های ناشی از آزار و اذیت‌های جنسی در ارتش کانادا طی سال 2016 احتمالا به 212 مورد می رسد.
نتایج تحقیقات صورت گرفته در خصوص تداوم این معضل در ارتش کانادا در حالیست که ارتش‌های کشورهای غربی به دلیل عملکرد ضعیف در مقابله با معضل تجاوز و آزار و اذیت‌های جنسی، با انتقادات گسترده بین‌المللی روبرو هستند.

  پربازدید ترین