• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در طرح ساماندهی اتباع فاقدمدرک،خانواده های دارای فرزندمحصل در اولویت هستند

در طرح ساماندهی اتباع فاقدمدرک،خانواده های دارای فرزندمحصل در اولویت هستند

مهندس سلیمانی مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان در مراسم سوگواری رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از شهدای حادثه تروریستی مسجد باقرالعلوم کابل ، ضمن تکذیب شروع هر گونه طرح شناسایی برای اتباع افغانستانی فاقد مدرک اظهار داشت ، در اینده اگر طرحی برای شناسایی افراد فاقد مدرک شروع شود ، خانواده هایی که فرزندان انها برای تحصیل برگه حمایت تحصیلی اخذ کرده اند در اولویت قرار دارند .
به گزارش رِنا ، ایشان در مورد شایعات شناسایی اتباع فاقد مدرک گفتند ؛ تعدادی کافی نت از بی اطلاعی مهاجرین سوءاستفاده کردند و از سایت نوبت دهی سفارت افغانستان در تهران ، فقط یک وقت جهت اخذ پاسپورت سفید برای اتباع فاقد مدرک اخذ کردند و در قبال ان مبالغ هنگفتی از مهاجرین دریافت کرده اند .
مهندس سلیمانی ادامه دادند در صحبتی که با سفیر افغانستان داشتند ، جناب سفیر اظهار داشتند سایت نوبت دهی برای اتباع دارای مدرک معتبر اقامتی از قبیل کارت امایش و گذرنامه دارای اقامت می باشد و روند صدور پاسپورت سفید تابع قوانین خاص می باشد که داشتن مدرک شناسایی معتبر جهت احراز هویت یکی از اصلی ترین موارد ان می باشد .
مدیر کل اتباع اصفهان سپس گفتند با کافی نت هایی که از این موقعیت مهاجرین سوءاستفاده کرده اند توسط نیروی انتظامی برخوردهای لازم انجام شده است ولی مهاجرین هوشیار باشند و اخبار و اطلاعیه ها را فقط از طریق سایت اداره کل اتباع وزارت کشور و ادارات اتباع پیگیری نمایند و به شایعات موجود در فضاهای مجازی توجه نکنند .
مهندس سلیمانی در مورد مهاجرین جا مانده از طرح امایش های قبلی اظهار داشتند ؛ اتباعی که دارای کارت امایش 7 و یا 8 و یا 9 هستند و به هر دلیلی نتوانستند کارت های امایش بعدی تا امایش 11 را اخذ کنند ، می توانند با مراجعه به اداره کل اتباع بعد از طی مراحل اداری تعیین تکلیف شوند .
ایشان در اخر بعد از توصیف مزایای بیمه سلامت اظهار داشتند؛ مهاجرین اقشار اسیب پذیر با مراجعه به دفاتر منتخب پیشخوان دولت به صورت رایگان بیمه می شوند و فقط هزینه اداری ان دریافت می شود و سایر اتباع با پرداخت تعرفه ی مصوب ، دفترچه درمان برای همه ی اعضاء خانواده اخذ خواهند کرد .

  پربازدید ترین