• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نمایشگاه صلح کابل آغاز بکار کرد

نمایشگاه صلح کابل آغاز بکار کرد

وزارت اطلاعات و فرهنگ با همکاری موسسه آلمانی «جی آی زید»، با برپایی نمایشگاهی با موضوع صلح، از جوانان افغانستانی خواست تا با ایجاد شبکه ای سراسری نسبت به ترویج صلح در کشور اهتمام ورزند.
«کمال سادات» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ کشورمان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه، جوانان را نیروی توانمند کشور خواند که می توانند با تلاش های خود در برقراری صلح نقشی تاثیرگذار ایفا کنند.
وی از جوانان خواست که تغیرات و ایجاد صلح و ثبات را از خانواده های خود آغاز کرده و با ایجاد شبکه سراسری و ارتباطات گسترده با یکدیگر صلح را توسعه و گسترش دهند.
«اندریاس سلیمجی» رئیس موسسه «جی آی زید» آلمان نیز در این مراسم گفت که از سال 2014 میلادی کار خود را در افغانستان آغاز کرده و تلاش می کند تا با آموزش به جوانان در ابعاد مختلف به گسترش فرهنگ صلح در افغانستان کمک کند.
وی گفت که برای رسیدن به این هدف دفاتری در ولایت های «کابل»، «تخار»، «بدخشان» و «مزارشریف» ایجاد کرده و در این برنامه ها هدف اصلی این موسسه فعال ساختن جوانان برای گام نهادن در مسیر برقراری صلح است.
سلیمجی گفت که کارگاه های آموزشی را برای جوانان برگزار می کنند و پس از پایان کارگاه ها از آنان می خواهد، چیزی را که آموخته اند ارائه و آن را به سایر جوانان و در سطح جامعه گسترش دهند.
وی به جوانان توصیه کرد که منتظر اقدام حکومت برای برقراری صلح در کشور و سایر خواسته های خود نباشند و به جای انتقاد از دولت، همواره در اندیشه پاسخ به این پرسش باشند که خود برای سرزمین و کشور خود چه کرده اند.
نمایشگاه صلح کابل از دیروز به مدت 2 روز ادامه خواهد داشت و از جوانان فعال از سراسر کشور دعوت شده است تا در این نمایشگاه شرکت کرده و در پایان شبکه وسیع ارتباطات را از طریق شبکه های اجتماعی ایجاد کرده و در یک تلاش مشترک برای مردم در رسیدن به صلح فعالیت کنند.
در این گارگاه ها، برنامه های متعددی برای ترویج و تقویت صلح در کشور به جوانان آموزش داده می شود سپس از آنان خواسته می شود تا در بازگشت به ولایت های خود، آموخته های خویش را به دیگران بیاموزند.
معاونت وزارت اطلاعات و فرهنگ با همکاری موسسه جی آی زید آلمان در واقع تلاش متفاوت را برای جوانان افغانستان آغاز کرده تا از طریق آن جوانان و مردم را برای رسیدن به صلح تشویق کنند.

  پربازدید ترین