• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نهاد حامی آزادی رسانه‌ها خواستار عذرخواهی رئیس جمهور غنی شد

نهاد حامی آزادی رسانه‌ها خواستار عذرخواهی رئیس جمهور غنی شد

مرکز خبرنگاران افغانستان، ضمن ابراز نگرانی از اظهارات اخیر رئیس جمهور در مورد شبکه های تلویزیونی درکشور، از وی خواسته است تا "اظهارات توهین آمیزش" را پس بگیرد و بخاطر آن معذرت خواهی کند.
مرکز خبرنگاران افغانستان در خبرنامه یی که به دسترس خبرگزاری افغان ایرکا قرار گرفته، نسبت به این سخنان رئیس جمهور واکنش نشان داده است.
 محمد اشرف غنی دو روز قبل در سفر به مزار شریف در سخنانی که در جمع نیروهای امنیتی در قول اردوی ۲۰۹ شاهین بیان کرد، از تلاش ها و فداکاری های آنان تشکر کرد.
رئیس جمهور با اشاره به ابراز نظرهای مختلف از طریق رسانه ها، خواستار بی توجهی منسوبین نیروهای امنیتی نسبت به  قضاوت های رسانه ای شد.
محمد اشرف غنی افزود:"تلویزیون‌ها را یک طرف بگذارید، بگذارید از آنها باد برآید، از شما برق می‌ برآید."
در این خبرنامه آمده است:" مرکز خبرنگاران افغانستان، ضمن ابراز نگرانی نسبت به این اظهارات رئیس جمهور، بر این باور است که از محمد اشرف غنی که همواره بر حمایت از آزادی بیان و فعالیت رسانه های آزاد تاکید کرده است و حتی اقدامات مهمی را در این زمینه روی دست گرفته است، این گونه سخنان توهین آمیز غیر قابل انتظار بود. "
این نهاد حامی آزادی بیان و رسانه های آزاد از رئیس جمهورخواسته است تا با پس گرفتن "سخنان توهین آمیز"خود، از جامعه رسانه ای کشور در این زمینه معذرت بخواهد.

  پربازدید ترین