• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عصبانیت چین از گفتگوی تلفنی ترامپ و رئیس جمهور تایوان

عصبانیت چین از گفتگوی تلفنی ترامپ و رئیس جمهور تایوان

دفتر رئیس جمهوری تایوان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: “تسای اینگ ون” رئیس جمهور تایوان در گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ درباره گسترش همکاری های نزدیک بین دو طرف و تقویت تعاملات رایزنی کرده اند.
در این گفتگوی تلفنی، ژوزف وو رئیس شورای امنیت ملی تایوان و دیوید لی وزیر خارجه این کشور نیز حاضر بوده اند. این بیانیه افزود: دو طرف دیدگاه های خود را درباره ارتقای همکاری های اقتصادی و تقویت دفاع ملی با هدف لذت بردن شهروندان تایوانی از زندگی و امنیت بهتر مطرح کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز تاکید کرد که رئیس جمهور تایوان با من تماس گرفت تا پیروزی ام را در انتخابات تبریک بگوید.سخنگوی ترامپ نیز در این باره تاکید کرد: ترامپ از سیاست آمریکا در قبال تایوان به خوبی آگاهی داشته است.
مذاکره با رئیس جمهور تایوان نخستین تماس یک رئیس جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تاکنون به شمار می رود و خشم و ناراحتی چین را در پی داشته است.
دولت چین نیز ضمن ابراز ناراحتی از این اقدام ترامپ، تاکید کرده است که مطمئن است سیاست واشنگتن در قبال “چین واحد” تغییر نخواهد کرد.
چند ساعت پس از این گفتگوی تلفنی، وانگ یی وزیر خارجه چین ضمن انتقاد از تایوان، تاکید کرد: این اقدام تایوان نمی تواند ساختار سیاست چین واحد را که از سوی جامعه بین المللی پایه گذاری شده، تغییر دهد. این اقدام سیاست دیرینه آمریکا در قبال چین را نیز تغییر نخواهد داد.

  پربازدید ترین