• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«بازوی راست» ابوبکر البغدادی کشته شد

«بازوی راست» ابوبکر البغدادی کشته شد

رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیاله عراق از کشته شدن «بازوی راست» سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش در این استان خبر داد.

«صادق الحسینی» رئیس کمیته  امنیتی شورای استانداری دیاله عراق دیروز جمعه اعلام کرد که دست راست ابوبکر البغدادی سرکرده داعش از پای درآمد.

الحسینی در گفت‎وگو با السومریه نیوز افزود: «بازوی راست ابوبکر البغدادی در یک حمله هوایی به مواضع داعش در حوض الزور (45 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) کشته شد.»

او گفت: در این حمله هوایی، 2 نفر از عناصر مسلح داعش از جمله یکی از سرکردگان آن که گفته می‌شود دست راست ابوبکر البغدادی است، از پای درآمد.

رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیاله افزود: پایگاهی که بمباران شد، مقر مهم داعش بود و هسته خفته این گروه تروریستی در آن حضور داشتند.

فرمانده عملیات دیاله نیز اعلام کرد که دو نفر از عناصر داعش در حمله هوایی به یکی از پایگاه های داعش در منطقه حوض الزور واقع در شمال شرق استان کشته شدند.

داعش بسیاری از سرکردگان خود را در عملیات مختلف نیروهای عراقی از دست داده است. دستگاه اطلاعات نظامی ارتش عراق در آوریل سال گذشته میلادی اعلام کرد که «ایاد حامد الجمیلی » مرد شماره 2 داعش در حمله هوایی به غرب استان الانبار به هلاکت رسید.

  پربازدید ترین