• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ساعات پایانی انتخابات عراق؛ بدون حادثه تروریستی

ساعات پایانی انتخابات عراق؛ بدون حادثه تروریستی

چهارمین انتخابات پارلمانی عراق پس از سقوط رژیم بعث و دومین انتخابات پس از خروج نیروهای آمریکایی و نخستین انتخابات پارلمانی عراق بعد از نابودی داعش از صبح امروز آغاز و در فضایی آرام ادامه یافت و برگزار شد.

 در سه دوره قبل برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق همواره اخباری از انفجار و عملیات های تروریستی مخابره می شد اما انتخابات این دوره تا این لحظه در آرامش و امنیت کامل برگزار شده است.

در حالی که در ادوار سه گانه گذشته انتخابات پارلمانی عراق هر لحظه مردم این کشور انتظار شنیدن اخباری از عملیات تروریستی داشتند و در شرایطی که تهدیدات گروه های تروریستی معمولا عملیاتی  می شود اما در انتخابات امروز تا این لحظه هیچ گونه عملیات تروریستی و ناامنی و یا اغتشاشی گزارش نشده است.

این در شرایطی است که گروهک تروریستی داعش پیش از انتخابات تهدید کرده بود علیه شرکت کنندگان در انتخابات وارد عمل خواهد شد.

برگزاری آرام و توام با امنیت امروز انتخابات عراق نشان می دهد هم نظام عراق بر اوضاع تسلط کامل دارد و هم داعش علی رغم ادعای حضور موثر و اصرار بر بقا، به طور کلی از معادلات عراق حذف شده است.

به اعلام کمیساریای عالی انتخابات، شمار مراکز اخذ رای 8 هزار و 959 است که از هفت صبح امروز به وقت بغداد باز شدند و قرار است رای‌‌گیری تا ساعت 18 عصر ادامه یابد.

کمیساریا همچنین اعلام کرده است به دلیل الکترونیکی بودن فرآیند رای‌گیری در دور جدید انتخابات عراق، امکان تمدید این ساعت وجود ندارد.

  پربازدید ترین