• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعلام نتایج انتخابات عراق در سایر ولایت های باقی مانده

اعلام نتایج انتخابات عراق در سایر ولایت های باقی مانده

کمیسیون انتخابات عراق بامداد سه شنبه نتایج رای‌گیری در سایر ولایت‌های باقی‌مانده این کشور را اعلام کرد.

کمیسبون انتخابات عراق که بامداد دوشنبه نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در 10 ولایت این کشور را اعلام کرده بود، بامداد امروز سه شنبه، نتایج سایر ولایت های باقی مانده را اعلام کرده است.

سخنگوی کمیسون انتخابات عراق اعلام کرد که در ولایت نینوی، ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی در رتبه نخست قرار دارد و حزب الدیمقراطی و الوطنیه به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

سخنگوی کمیسیون انتخابات افزود: در ولایت صلاح الدین نیز حزب قلعه الجماهیر در رتبه اول قرار دارد و ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری و الوطنیه به ریاست ایاد علاوی در رده های بعدی قرار دارند.

ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر نیز در نجف اشرف اول شد و الفتح و النصر و الحکمه به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفته‌اند.

در اربیل نیز حزب الدیمقراطی الکردستانی به ریاست مسعود بارزانی در رده نخست قرار گرفته و الاتحاد الوطنی و الجیل الجدید در رتبه های دوم و سوم جای گرفته اند.

در ولایت میسان نیز سائرون در رتبه اول و الفتح و الحکمه و النصر، رتبه های دوم و سوم و چهارم به دست آوردند.

در سلیمانیه، اتحادیه میهنی کردستان اول شد و احزاب التغییر و الجیل الجدید در رتبه های دو و سوم قرار گرفته‌ند.

ائتلاف سائرون به رهبری جریان صدر عراق نیز در شش ولایت از 10 ولایتی که بامداد دیروز نتایج آن اعلام شده بود، اول شد و ائتلاف الفتح به ریاست العامری و نزدیک به الحشد الشعبی در چهار ولایت در صدر قرار گرفت.

  پربازدید ترین