• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ملا برادر یکی از قدرتمندترین و پرنفوذترین رهبران طالبان آزاد شد/کرزی در سفر به قندهار با خانواده جنرال رازق دیدار کرد

ملا برادر یکی از قدرتمندترین و پرنفوذترین رهبران طالبان آزاد شد/کرزی در سفر به قندهار با خانواده جنرال رازق دیدار کرد

شفیق همدم؛ یکی از مشاوران ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده که ملا برادر؛ از قدرتمندترین و پرنفوذترین رهبران طالبان از بند پاکستان رها شده است. در همین حال، گزارش شده که حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین در پی قتل پرسش‌برانگیز جنرال رازق متحد نزدیک خود، در قندهار به سر می‌برد.
 
ملا برادر 10 سال قبل از سوی شبکه استخبارات نظامی پاکستان (آی اس آی) گرفتار شده بود، گفته می‌شود رهایی وی در پی سفر اخیر خلیلزاد به منطقه و در ارتباط با مذاکرات امریکا با طالبان صورت گرفته است.
 
در همین حال، وحید پیکان؛ فعال رسانه‌ای می ‌گوید که انتخابات پارلمانی افغانستان، قضیه قتل جنرال رازق را به حاشیه راند؛ این در حالی است که به گفته او، حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین، از روز یکشنبه در قندهار به سر می برد و سرگرم دیدار با سران قومی و خانواده جنرال رازق است.
 
او همچنین مدعی شده است که اشرف غنی سفرش را به قندهار لغوه کرده است.
 
از سوی دیگر، داکتر عبدالله عبدالله می‌گوید که امریکایی ها و ناتو در قتل رازق دست ندارند و "شایعات" مبنی بر اینکه قتل رازق از سوی امریکایی ها طرح ریزی شده بود را رد کرده است.
 
به نوشته آقای پیکان، در قندهار به دلیل اوضاع پیچیده و سر درگم، انتخابات برگزار نشد و تبصره ها حاکی است که برخی سران اقوام به دنبال قتل جنرال رازق تصمیم دارند در برابر امریکا واکنش تندی نشان دهند و اعتراض هایی را سازماندهی کنند.

  پربازدید ترین