• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حضور وزیر ورزش رژیم صهیونیستی در ابوظبی جنجال آفرین شد

حضور وزیر ورزش رژیم صهیونیستی در ابوظبی جنجال آفرین شد

انتشار تصاویری از دیدار 'ناصر التمیمی' رییس فدراسیون جودو امارات با 'میری ریگو' وزیر ورزش رژیم صهیونیستی و همچنین اقدام ورزشکاران این رژیم به شرب خمر در مرکز ابوظبی جنجال آفرین شد و اعتراض مردم امارات به ویژه کاربران فضای مجازی را در پی داشت .

ریگو که جمعه گذشته به همراه تیم جودوی این رژیم به ابوظبی سفر کرده است ، در ادامه حضور خود در این کشور با رییس فدراسیون جودو امارات دیدار کرده است . عکسی که از این دیدار منتشر شد ، واکنش و اعتراض کاربران را در بر داشت.

در این عکس که وزیر صهیونیستی با پوشش نامناسب و خلاف عرف جامعه اسلامی نشسته است دست مقام اماراتی را به نشانه اتحاد گرفته است . کاربران فضای مجازی از این دیدار با عنوان ' ملاقات دوستانه ' نام بردند و به آن اعتراض کردند.

'بشیر بن حسن ' یکی از کاربران فیسبوک می نویسد : این وزیر صهیونیستی قبلا موذن مساجد را به حیوان تشبیه کرده بود . چگونه دولت ابوظبی حاضر شده به این جانی روادید بدهد؟

' ام ساری ' یکی دیگر از کاربران هم می نویسد : وزیر اسراییلی به ابوظبی آمده ، نتانیاهو به مسقط و تیم ورزشی هم در قطر . اسراییل دست بالا در برخی کشورهای عربی دارد؟

کاربر دیگری هم از اینکه پرچم رژیم صهیونسیتی در قلب ابوظبی بالا رفته است ابراز نگرانی کرده است .

یکی از روزنامه های صهیونسیتی تصویری از شرکت کنندگان این رژیم در مسابقات امارات منتشر کرد که در قلب پایتخت امارات در حال برگزاری مراسم ویژه خود و جشن و شادی بودند.

در تصویر دیگی که وزیر اسراییلی هم حضور دارد این افراد شرب خمر می کنند و مراسم روز شنبه مخصوص خود را اجرا می کنند.

مری رگو که اصلا مغربی است از اعضای حزب حاکم لیکود رژیم صهیونسیتی است .او قبلا سخنگوی ارتش این رژیم بود.

او پیشتر در اقدامی تحریک آمیز در یکی از مراسم رسمی لباسی پوشید که بر آن مسجد الاقصی نقش بسته بود . رگو گفت: هدف از این اقدام تاکید بر ابدی بودن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل است .

مسابقات جودو گرند اسلم ابوظبی از روز شنبه 5 عقرب/آبانماه به مدت 3 روز به میزبانی امارات و در شهر 'ابوظبی' برگزار می شود.

در حالی که هیچگونه رابطه دیپلماتیک رسمی میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی وجود ندارد اما وزرای رژیم صهیونیستی از جمله 'مئیر شطریت'، 'عوزی لندا' و'یووال شطاینتیس' پیش از این نیز به این کشور سفر کرده اند.

روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت احرونوت 'ادعا کرد، عزیمت 'رگو' به ابوظبی پس از صدور بیانیه فدراسیون جهانی جودو در این خصوص که ترتیب دهندگان مسابقات ملزم به همراهی با ورزشکاران هستند انجام گرفت و در صورت دستیابی به مدال طلا، پرچم این رژیم برافراشته و سرود آن نواخته می شود.

وزیر ورزش رژیم صهیونیستی پیشتر به روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت احرونوت' گفته بود که مشارکت در این دوره از رقابت ها یک تصمیم تاریخی است که نتایج دراز مدتی برای این رژیم در بر خواهد داشت .

در این دوره از مسابقات 11جودکار از این رژیم سرکت کرده اند .شرکت کنندگان این رژیم سه مدال برنز به دست آورده اند و برخی از جوایز قهرمانان از سوی وزیر اسراییلی داده شد.

وزیر ورزش رژیم صهیونیستی در ابوظبی قرار است طی پنج روز اقامت خود در این شهر با چندین تن از مقامات اماراتی دیدار داشته باشد.

هیات ورزشی رژیم صهیونیستیپس از اخذ روادید برای اولین بار با نام اسرائیل وارد ابوظبی شدند.

هواپیمای تیم رژیم صهیونیستی ابتدا به 'امان' پایتخت اردن رفت و از آن‌جا به سمت ابوظبی پرواز کرد.

هیات ورزشی رژیم صهیونیستی از دولت امارات متحده عربی روادید دریافت کرده‌اند و بر خلاف دوره‌های گذشته پیراهن‌های ورزشی خود را که پرچم رژیم صهیونیستی را با خود دارد پوشیده‌ اند .

در گزارش رسانه های صهیونیستی آمده است که نیروهای امنیتی امارات، تیم جودوی رژیم اشغالگر را همراهی خواهند کرد.

وزیر ورزش و فرهنگ رژیم صهیونیستی در 17 سپتامبر/ 26 سنبله/شهریور گذشته اعلام کرد که امارات با حضور تیم جودوی اسرائیل در مسابقات بین‌المللی ابوظبی موافقت کرده است.

هرچند به ادعای روزنامه صهیونیستی 'هاآرتص'، سفر وزیر صهیونیستی با هدف تلاش برای میزبانی جایزه بزرگ جودو صورت می‌گیرد اما این برای اولین بار است که یک وزیر صهیونیستی به طور رسمی وارد امارات می شود و بی شک تبعات سیاسی و دیپلماتیک نیز بر جا خواهد گذاشت.

در ابتدای سپتامبر / شهریور گذشته، تیم والیبال زنان امارات در مسابقات قهرمانی اروپا با تیم زنان رژیم صهیونیستی به رقابت پرداخت و پیش از آن نیز تل‌آویو میزبان دوچرخه‌سوارانی از امارات و بحرین بود.

  پربازدید ترین