• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

میدل ایست آی: جنگ اخیر غزه پیشنهاد بن سلمان به نتانیاهو بود

میدل ایست آی: جنگ اخیر غزه پیشنهاد بن سلمان به نتانیاهو بود

وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» به نقل از منابعی نوشت، جنگ اخیر غزه یکی از سناریوهای ولی‌عهد عربستان سعودی برای منحرف کردن توجه‌ رئیس جمهور آمریکا از قضیه قتل خبرنگار عربستانی بود.

وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» در گزارشی مدعی شد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تلاش کرده است تا رژیم صهیونیستی را برای حمله به غزه قانع کند و این یکی از سناریوهای وی برای انحراف توجه آمریکا از قضیه قتل «جمال خاشقچی»، خبرنگار عربستانی کشته شده در کنسولگری ریاض در استانبول است.

«میدل ایست آی» به نقل از منابعی نوشت، ولی‌عهد سعودی برای اینکه توجه‌‌ها را از قضیه قتل خاشقچی منحرف کند، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برای حملات اخیر به غزه قانع کرده است.

این وبگاه انگلیسی بر اساس گفته این منابع ادامه داد، جنگ غزه در میان دیگر اقدامات و سناریوهایی است که در تقابل با افشاگری‌های  قتل خاشقچی انجام گرفته است.

میدل ایست آی افزود، گروهی از مقام‌های خاندان سلطنتی عربستان سعودی، مقام‌های وزارت‌خانه‌های دفاع و خارجه و نیروهای اطلاعاتی عربستان سعودی هر شش ساعت یک بار گزارش‌هایی را به بن سلمان ارائه می‌کنند و به وی گفته‌اند راه‌اندازی جنگ در غزه توجه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را از قضیه خاشقچی منحرف می‌کند و توجه واشنگتن را به سوی نقش عربستان سعودی در تقویت "منافع استراتژیک اسرائیل" معطوف می‌دارد.

میدل ایست آی نوشت، این گروه به بن سلمان نصیحت کرده‌ است تا ترکیه را با هر وسیله‌ای، برای مثال با دادن رشوه به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، خنثی کند.

بن سلمان پیشتر نیز ادعا کرده بود از مسئله قتل خاشقچی برای ایجاد اختلاف میان عربستان سعودی و ترکیه استفاده می‌شود اما تا زمانی که شاه سلمان و ولی‌عهدی چون بن سلمان هستند، این اتفاق نخواهد افتاد.

درگیری میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی از یک‌شنبه شب (بیست عقرب) آغاز شد؛ زمانی یک خودرو حامل کماندوهای رژیم صهیونیستی وارد خانیونس نوار غزه شد؛ این کماندوها قصد انجام عملیاتی برزگ داشتند اما با بیداری مقاومت موفق به انجام آن نشدند.

در پی درگیری میان نیروهای گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس و کماندوهای مذکور هفت تن از اعضای القسام از جمله یک فرمانده به نام «نور برکه» به شهادت رسید. رژیم صهیونیستی برای نجات جان کماندوهای خود از معرکه، نیروی هوایی خود را فرستاد تا با بمباران غزه، پوشش لازم را برای فرار آنها فراهم کنند. مقاومت فلسطین در پاسخ به این تجاوز صهیونیست‌ها دهها موشک به سمت مناطق صهیونیست‌نشین شلیک کرد.

تبادل آتش میان طرفین تا دوشنبه شب و روز سه‌شنبه نیز ادامه پیدا کرد و که بر اساس آخرین خبرها تا کنون دو صهیونیست در آن کشته و حدود 70 نفر دیگر زخمی شده‌اند. این درگیری‌ها شب گذشته با اعلام آتش‌بس متوقف شده است.

  پربازدید ترین