• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

زلمی خلیلزاد: به حمایت همیشگی آمریکا دل نبندید

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به مقام‌ها و رهبران سیاسی افغانستان هشدار داده است که از تلاش‌های صلح حمایت کنند و به پشتیبانی همیشگی امریکا دل نبندند.
به گزارش سپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد اخیرا در گفتگو با رسانه امریکایی “ستاراندستریپس” به مقامات افغان و افرادی که به تلاش‌های امریکا در روند صلح افغانستان بی توجه هستند هشدار داده است.

خلیلزاد بیان داشته که مقامات افغان باید از تلاش‌های امریکا برای آغاز گفتگوهای صلح با طالبان حمایت کنند و به پشتیبانی همیشگی امریکا از دولت کابل دلبستگی نداشته باشند.
وی تاکید کرده: ما نیاز داریم جنگ و خشونت در افغانستان متوقف شود، این یک فرصت کم سابقه برای هر بازیگر است تا از تلاش‌های صلح که توسط امریکا صورت می‌گیرد حمایت کند.
خلیلزاد افزوده: کسانی که در دولت افغانستان نسبت به این تلاش‌ها و مذاکرات صلح تمایل ندارند نباید بر حضور دوامدار نظامی امریکا در افغانستان حساب باز کنند.

حکومت افغانستان تاکنون به اظهارات نماینده ویژه امریکا در امور صلح واکنشی نشان نداده است.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور و جیمز متیس وزیر دفاع امریکا به تازگی به پایان جنگ در افغانستان تاکید کرده‌اند.

دونالد ترامپ چندی پیش با ابراز امیدواری به تامین صلح در افغانستان تاکید کرده بود که گفتگوهای قوی با گروه طالبان جریان دارد که بسیاری از آن آگاهی ندارند.
به تازگی گزارش‌هایی به نشر رسیده که مقام‌های امریکایی و نمایندگان گروه طالبان بر سر رهایی هزاران طالب از زندان‌های افغانستان به توافق رسیده است و این توافق به خاطر اعتمادسازی صورت گرفته است.

  پربازدید ترین