• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اظهارات ضد و نقیض کمیسیون های انتخاباتی

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان می گوید، که کمیسیون انتخابات این کشور تا هنوز تمامی اسناد مورد نیاز برای تفکیک آرای واقعی از آرای غیر واقعی حوزۀ کابل را در اختیارش قرار نداده‌است.
علی رضا روحانی معاون و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی دیشب به رادیو آزادی گفت، هر زمانی که این اسناد بگونۀ کامل به این کمیسیون برسد، کارمندان شان در روند بازشماری آرای کابل شرکت خواهند کرد.

ذبیح الله سادات معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات چند ساعت پیش از این سخنان آقای روحانی به رادیو آزادی گفت که تمامی اسناد را به کمیسیون شکایات انتخاباتی سپرده‌اند.

تناقض گویی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان و کمیسیون انتخابات این کشور و اختلاف میان آن‌ها مسالۀ تازه نیست.
مقام‌های دو کمیسیون پیش ازین هم بنابر آنچه کوتاهی‌ها از جمله عدم مسئولیت پذیری یکدیگر شان خوانده‌اند، انتقاد کرده‌اند.

علی رضا روحانی معاون و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان دیشب گفت، یک هیات کمیسیون انتخابات در یک جلسه در مقر کمیسیون شکایات انتخاباتی به آن‌ها اطمینان داد که روند سپردن اسناد مورد نیاز برای تفکیک آرای واقعی از آرای غیر واقعی حوزۀ کابل به آن‌ها را به زودی تکمیل می‌کنند.

وی می‌گوید: هم اکنون ما یک جلسه با هیات کمیسیون انتخابات در مقر کمیسیون شکایات انتخاباتی داریم، این هیات گفت که اسناد مورد درخواست ما را ظرف دو یا سه روز آینده تکمیل می‌کند و در اختیار کمیسیون قرار می‌دهد. خود این مساله نشان دهندۀ این است که این اسناد تا هنوز بگونۀ کامل به ما نرسیده‌است. در صورتی که اسناد و مدارک به ما برسد و ما روی یک میکانیزم مشخص برای بازشماری آرا توافق کنیم تا این بار شفافیت تأمین شود، کار خود را شروع می‌کنیم.

اما چند ساعت پیش از این سخنان آقای روحانی، ذبیح الله سادات معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات به رادیو آزادی گفت که تمامی اسناد را به کمیسیون شکایات انتخاباتی سپرده‌اند.
او همچنان هشدار داد که اگر کمیسیون شکایات انتخاباتی روز سه‌شنبه کارمندانش را برای شرکت در روند بازشماری آرای کابل مؤظف نکند، این روند را بدون حضور آن‌ها از سر خواهند گرفت.
وی گفت: پنج روز است که شمارش مجدد آرای کابل با بن‌بست روبرو است، کمیسیون انتخابات اسناد و شواهد را به کمیسیون شکایات فرستاده و دیگر بهانۀ برای کمیسیون شکایات باقی نمانده تا افراد خود را برای شمارش مجدد آرا نفرستد.

  پربازدید ترین