• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وسف کارگر به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال کشور معرفی شد

وسف کارگر به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال کشور معرفی شد

فیفا یا فدراسیون جهانی فوتبال، محمد یوسف کارگر را به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال افغانستان معرفی کرده است. در صفحه رسمی فیفا هم‌چنان آمده است که فاضل شهاب، مسئول پیشین مالی فدراسیون فوتبال افغانستان نیز به عنوان سکرتر جنرال این فدراسیون تعیین شده است.

فیفا در حالی یوسف کارگر را به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال افغانستان معرفی کرده است، که دو روز پیش شرکت الکوزی نیز قراردادش با فدراسیون فوتبال افغانستان را فسخ کرد. مسئولان فوتبال افغانستان نگران این بودند که ممکن با ادامه این وضعیت، فوتبال افغانستان سقوط کند.

مشکل سه ماه پیش جدی شد. وقتی که روزنامه گاردین گزارشی را نشر کرد که در آن گفته شده بود، شماری از ورزشکاران دختر در فدراسیون فوتبال افغانستان از سوی مسئولان مرد این فدراسیون مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته اند.

پس از نشر این گزارش دادستانی کل افغانستان وظایف کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال، یوسف کارگر، معاون فدراسیون و چند عضو دیگر این فدراسیون را تعلیق کرد. در آن زمان فیفا نیز وظیفه رئیس فدراسیون فوتبال را برای سه ماه به حالت تعلیق درآورد و او را از هر گونه فعالیت در امور فوتبال محروم کرد.

در گزارش‌های که از سوی این روزنامه بریتانیایی به نشر رسیده بود، اعضای تیم فوتبال دختران از اتاق مخصوص رئیس فدراسیون فوتبال و چگونگی تجاوز و خشونت فزیکی کرام الدین کریم در زمان تجاز به دختران حرف زده بودند.

پس از نشر این گزارش‌ها حکومت از دادستانی کل این کشور خواست که این قضیه را به گونه جدی بررسی کند. دو هفته قبل جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل افغانستان در یک نشست خبری گفت که پرونده خشونت و تجاوز به دختران فوتبالیست در کابل به صورت همه جانبه بررسی شده و قرار است که هیات موظف برای بررسی‌های بیشتر به قطر و کشورهای اروپایی سفر کنند.

اداره دادستانی کل هم‌چنان در بررسی‌هایش دریافته بودند که یوسف کارگر، معاون پیشین فدراسیون فوتبال در قضیه خشونت دست نداشته است و او را رفع تعلیق کرده بودند.

دو هفته پیش سر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان نیز گفته بود که تحقیقات دادستانی کل در مورد پرونده اعضای فدراسیون فوتبال به جای نرسیده و به همین‌ دلیل آینده‌ی تیم فوتبال در وضعیت نامعلوم قرار دارد. انوش دستگیر، که چندی می‌شود سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان تعیین شده، هشدار داده بود که این تیم در معرض نابودی قرار دارد.

به گفته‌ای آقای دستگیر، معلوم نشدن نتایج بررسی‌های دادستانی کل افغانستان در مورد پرونده اعضای فدراسیون فوتبال سبب شده است تا تمام معاملات پولی این فدراسیون به بن بست برسد و بازی‌کن های فوتبال به بحران مالی مواجه شود.

هم‌چنان دو روز پیش مجتمع شرکت‌های بین المللی‌الکوزی نیز قرارداد 850 هزار دالری خود با فدراسیون فوتبال افغانستان را لغو کرده است. در مکتوبی که از آدرس این مجتمع به فدراسیون فوتبال افغانستان فرستاده شده، آمده است که این قرارداد به خاطر خلاهای اداری به وجود آمده در این فدراسیون لغو شده است.

  پربازدید ترین