• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مهلت یک ماهه به مهاجرین در ایران؛ چه کسانی باید در طرح سرشماری مشاغل اتباع خارجی شرکت کنند؟

مهلت یک ماهه به مهاجرین در ایران؛ چه کسانی باید در طرح سرشماری مشاغل اتباع خارجی شرکت کنند؟

 مدیر کل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اعلام کرد که طرح سرشماری و شناسایی مشاغل اتباع خارجی در این ولایت به منظور استفاده حد اکثری از ظرفیت‌های اقتصادی خراسان رضوی آغاز شده است.

«سیدعلی قاسمی» مدیرکل اداره امور اتباع و  مهاجرین خارجی ولایت خراسان رضوی اعلام کرد که طرح سرشماری و شناسایی مشاغل اتباع خارجی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اقتصادی و ساماندهی اتباع خارجی در سطح کشوری و به طبع آن در خراسان رضوی اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که روند شناسایی مشاغل اتباع خارجی از 24 دلو (بهمن) آغاز شده و سه دسته از کارفرمایان و کارگران اتباع خارجی باید تا پایان اسفند ماه برای ثبت نام به دفاتر کفالت در این ولایت مراجعه کنند.

کسانی که باید برای ثبت نام به دفاتر کفالت در ولایت خراسان رضوی مراجعه کنند:
• کارفرمایان ایرانی که اتباع خارجی را به کار گرفته اند. این اتباع می توانند مجاز یا غیر مجاز باشند
• کارفرمایانی که اتباع افغانستان بوده و کارگر خارجی دارند.
• کارگری که خود کارگر و هم کارفرماست. (کارگری که کارفرما ندارد و یا کارفرمایی که کارگر ندارد – خویش فرما)

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اظهار داشت: در این طرح تعرفه‌ای در نظر گرفته شده که بابت اخذ مشخصات و ثبت اطلاعات باید به دفاتر کفالت پرداخت شود.

وی افزود: برای هر کارفرما مبلغ 10 هزار تومان، برای هر کارگاه 10 هزار تومان، برای هر تبعه‌ای که دارای سابقه در سامانه است 10 هزار تومان و افراد غیرمجاز نیز 15 هزار تومان هزینه اخذ مشخصات و ثبت اطلاعات در نظر گرفته شده است.

علی قاسمی تصریح کرد، کارفرمایان افغانستانی غیر مجاز و مجاز باید در گام نخست کد اختصاصی دریافت نمایند و پس از آن با اخذ نوبت در موعد مقرر با کارگران تحت تکفل خود در دفاتر کفالت حضور یابند.

مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی تاکید کرد که در این طرح هیچ اهرم تهدید یا مقابله ای وجود ندارد و این طرح فقط سرشماری است و نگاه مثبتی بر این طرح وجود دارد تا برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: کارفرمایان ایرانی و افغانستاتی نباید نگرانی در خصوص شرکت در طرح سرشماری داشته باشند زیرا هدف این طرح ساماندهی مشاغل اتباع خارجی و برنامه ریزی برای اشتغال آنها در آینده است.

  پربازدید ترین