• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

زمانی که سرپرست وزارت معارف بی خبر در صف مراجعه کنندگان ایستاد

زمانی که سرپرست وزارت معارف بی خبر در صف مراجعه کنندگان ایستاد

وزارت معارف اعلام کرده که محمدمیرویس بلخی سرپرست این وزارت، روز گذشته بدون اطلاع قبلی در میان مراجعه‌کنندگان ریاست معارف شهر کابل رفته تا چگونگی کار ماموران این اداره را مورد ارزیابی قرار بدهد. به گفته‌ی این وزارت، آقای بلخی از بخش‌های مختلف ریاست معارف شهر کابل دیدن کرده است.

حضور بدون اطلاع محمدمیرویس بلخی در صف مراجعه‌کنندگان به ریاست معارف کابل، با استقبال گرم کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و وحیده پنجشیری یک تن از کاربران شبکه‌های اجتماعی به نقل از یک تن دیگر نوشته است: «داکتر میرویس بلخی سرپرست معارف کشور را امروز در حالی دیدم که به صورت ناگهانی در صف مراجعین منابع بشری این وزارت حضور پیدا کرده بود و با گرفتن عرایض معلمان و مامورین ولایاتی که برای انجام کارشان به این اداره آمده بودند، به شعبات کاری منابع بشری مراجعه می‌کرد که با نوع برخورد و بی‌تفاوتی چند تن از کارمندان این اداره با مراجعین روبرو شد. ابتدا در بخش احکام نویسی رفته بود و بعد هم تا چندین شعبه دیگر به همین شکل ادامه داد تا این‌که این افراد بعد از “لو” رفتن رفتارشان متوجه شدند که با چه کسی طرف هستند.»

خانم پنجشیری به نقل از فردی که نامی از او گرفته نشده، افزوده است: «آقای بلخی از معلمی پرسید که از کجا آمده است؟ او در جواب گفته که از دایکندی. سرپرست وزارت معارف رو به طرف مسوولان کرده گفته که “شما را خدا این آدم باید سه ماهه معاشش را از دایکندی تا هوتل‌های کابل مصرف کند تا کارش را شما راه‌اندازید. این کجایش کار و کجایش تعهد است؟ اگر شما را بفرستم دایکندی، حاضر هستید وظیفه را ترک کنید اما دایکندی نروید.»

وحیده پنجشیری به نقل از این جوان افزوده که سرپرست وزارت معارف تاریخ مکتوب‌های مراجعین را نگاه کرده و وعده داده که هر روز جویایی کار مراجعین خواهد شد.

هم‌چنین بشیراحمد بشریار نیز از اقدام سرپرست وزارت معارف استقبال کرده می‌گوید که آقای بلخی از میان برخواسته و برای مردم کار می‌کند. او تاکید کرده که کارکرد آقای بلخی در طول هفده سال گذشته بی‌سابقه بوده است. او در صفحه فیسبوک‌اش نوشته است: «من به عنوان آموزگار فخر می‌کنم چون آقای بلخی در راس رهبری وزارت معارف، وزیری باخرد، کارآگاه، متعهد و بااحساس دارم.»

آقای بشریار تاکید کرده زمانی که کارمندان ریاست‌ معارف میرویس بلخی را در مقابل چشمان‌شان دیده‌، از خجالت‌زده شده و خواب از چشمان‌شان پریده است. او از سرپرست وزارت معارف خواسته تا از ریاست تدریسات ثانوی و بخش توزیع شهادت‌نامه نیز دیدار داشته باشد، زیرا به گفته‌ی او، در این ریاست‌ها «امپراتوری» حاکم است.
هم‌چنین یک کاربر دیگر نیز گفته است: «میرویس بلخی به شکل کارمندان عادی و ماموران وزارت معارف دیروز از بخش‌های مختلف وزارت معارف دیدن کرده و خودش را در شکل مراجعه کننده جازده است. این کارِ او کارمندان بخواب رفته و بی‌خبرِ وزارت را غافل‌گیر و خجالت زده ساخته است. چنین اقدامی برای بیدارسازی و هرچه بیشتر متوجه بودن، مسوولان و پرسونل اداری ادرات کلیدی دولتی موثر اند.»

از زمانی که محمدمیرویس بلخی در راس وزارت معارف قرار گرفته است، شهروندان افغانستان شاهد تحرکات تازه در این نهاد مهم آموزشی هستند.

  پربازدید ترین