• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا ظریف به وزارت خارجه بازگشت!

چرا ظریف به وزارت خارجه بازگشت!

در حالی که ظرف ساعات گذشته رسانه های مخالف با ایران سعی کردند در سایه تمرکزی کم سابقه مساله استعفای وزیر خارجه ایران را به معنای بروز دوگانگی میان مسئولان ایرانی و همچنین ایجاد خلل در حرکت جمهوری اسلامی ایران معرفی کنند، با عدم پذیرش استعفا و بازگشت ظریف به وزارت خارجه این تلاش تبلیغاتی ابتر ماند.

• رسانه های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران ضمن چشم بستن بر چرایی استعفا سعی در بزرگنمایی آن کردند و کوشیدند تا دوگانگی میان مسئولان ایرانی در خصوص برجام، اقتدار موشکی، حضور منطقه ای ایران و ... را علت استعفای ظریف جلوه دهند این در حالی است که از ابتدا تاکید شده بود یک ناهماهنگی اداری باعث این دلخوری شده است.

• در حالی که با توجه به شخصیت پر انگیزه و جهادی دکتر ظریف و اعتقادات و نگرش های وی پیش بینی بازگشت مجددا و به وزارت خارجه ایران کار چندان سختی نبود اما حمایت های ویژه مسئولان سیاسی و نظامی این کشور از ایشان فی الواقع گونه ای دستمریزاد به ایشان به دلیل گذشته کاری و اعلام حمایت تمام قد از ایشان در ادامه مسیر قلمداد شد.

• شاید استعفای ظریف و نگاه های خارجی به آن بتواند در قالب تجربه ای جدید در مقابل دیدگان دنیای بیرون از مرزهای ایران قرار بگیرد تا در ملاک های ارزیابی و ارزش گذاری بر مقاومت ایرانیان تجدید نظر کنند. واقعیت آن است که ایرانیان در استراتژی اتفاق نظر کامل دارند.

  پربازدید ترین