• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عمر داوودزی با وزیر امورخارجه ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد

عمر داوودزی با وزیر امورخارجه ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد

عمر داوودزی، رییس دارالانشاء شورای عالی صلح و نماینده ویژه رییس‌جمهور در مورد اجماع منطقه‌ای برای صلح، ظهر امروز شنبه (25 حوت) پس از ورود به تهران، با دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در مقر این وزارت، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، علاوه بر حضور همراهان آقای داوودزی، دکتر نصیراحمد نور و هارون نجم‌پور، سفیر و معاون سفیر کشور در تهران نیز حضور داشتند.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در دیدار «محمد عمر داودزی» نماینده رئیس جمهور کشورمان در امور صلح بر اهمیت صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرد و اظهار داشت: ما همواره اعتقاد داریم که نظر نهایی در تمام امور را مردم افغانستان اعلام می کنند و به همین علت دولت افغانستان به عنوان نماینده مردم آن کشور تصمیم گیرنده است و ایران نیز همواره بدنبال کمک به دولت و ملت افغانستان است.

«محمد عمر داودزی» نیز در این دیدار ضمن تشریح آخرین تحولات گفت وگوهای صلح اظهار داشت: در افغانستان باید اصل مذاکرات صلح توسط دولت انجام شود.

وی همچنین از مواضع مثبت و دلسوزانه جمهوری اسلامی ایران در خصوص افغانستان تقدیر و قدردانی کرد.

تبادل نظر در خصوص راههای توسعه و تعمیق همکارهای دوجانبه از دیگر محورهای گفت وگو در این دیدار بود.

 قرار است آقای داوودزی فردا در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امورخارجه ایران سخنرانی کند و هم‌چنین دیداری با نمایندگان جامعه مهاجرین داشته باشد.

  پربازدید ترین