• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور غنی: افراد مسلح غیرمسئول در کابل تا سه ماه آینده خلع سلاح شوند

رئیس جمهور غنی: افراد مسلح غیرمسئول در کابل تا سه ماه آینده خلع سلاح شوند

رییس‌جمهور غنی در دیدار با تاجران افغانستان مقیم امارات، با بیان آن‌که تهدیدات امنیتی در کابل به‌زودی رفع می‌گردد، تاکید کرده که وی به وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله هدایت داده تا افراد مسلح غیرمسئول را در کابل تا سه ماه آینده خلع سلاح نمایند.

محمد اشرف غنی در جریان سفرش به امارات متحده عربی، شام روز گذشته(یک‌شنبه، 26 حوت) با تاجران افغان مقیم آن کشور در شهر ابوظبی دیدار نموده است.

در این دیدار یک تن از تاجران افغانستانی مقیم امارات متحده عربی، ناامنی و فساد اداری را مانع سرمایه‌گذاری آنان در داخل افغانستان خوانده است.

ارگ ریاست جمهوری در ادامه اعلامیه خود افزوده است، یک تن دیگر از سرمایه‌گذاران افغانستان، مشکلات سکتور بانکداری در کشور را بیان کرده و گفته که بانک‌های افغانستان با مشکلات زیادی مواجه اند که در صورت چشم‌پوشی از مشکلات موجود، به خطرات جدی روبه‌رو خواهند شد.

سپس، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور در این دیدار بیان داشته، در دیداری که با ولی‌عهد ابوظبی داشته است، او وعده سپرده که زعفران افغانستان را خریداری می‌کند. وی افزود که آذربایجان نیز حاضر است تا بادام، انگور و پیاز افغانستان را خریداری نماید.

وی همچنان از تاجران افغان مقیم امارات متحده عربی خواسته تا با استفاده از فرصت‌هایی که در بازارهای جهانی، به‌خصوص در بازارهای امارات متحده عربی برای محصولات افغانستان ایجاد شده، سرمایه‌گذاری کنند و هدف واضح برای صادرات تعیین نمایند.

همچنان رئیس‌جمهور گفت که تهدیدات امنیتی در کابل به‌زودی رفع می‌گردد و در این زمینه، به وزارت‌های دفاع ملی و امورداخله هدایت داده تا افراد مسلح غیرمسئول را در کابل تا سه ماه آینده خلع سلاح نمایند.

وی در ادامه تاکید کرده که “بحران بانک‌داری را سکتور خصوصی ایجاد کرده است، نه دولت و سوء استفاده باعث گردیده تا بانک‌ها در کشور ضعیف شوند”. اشرف غنی افزود که بررسی در این خصوص از سوی یک کمپنی معتبر بین‌المللی ضروری می‌باشد و به سرپرست وزارت مالیه هدایت داد که روی مکانیزم استخدام چنین کمپنی کار نماید.”

  پربازدید ترین