• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

راشد خان به حیث سفیر حُسن نیت «یونیسف» انتخاب شد

راشد خان به حیث سفیر حُسن نیت «یونیسف» انتخاب شد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) با نشر خبرنامه‌یی گفته است که راشدخان آرمان بازیکن تیم ملی کرکت افغانستان امروز به حیث سفیر حسن‌نیت این سازمان در افغانستان معرفی شد.

در خبرنامه آمده است که راشدخان در عرصه‌های تأمین امنیت غذایی، نابودی بیماری فلج کودکان و واکسین آنان با یونیسف همکاری خواهد کرد.

راشدخان که 20 سال دارد و یکی از چهره‌های مشهور تیم ملی کرکت افغانستان است، گفته که همواره می‌خواسته تا در بخش‌های صحی، آموزش و تغذیه و بهبود وضعیت زندگی کودکان نقشی داشته باشد و اکنون که این زمینه برایش فراهم شده امیدوار است که تغییراتی را برای فردای بهتر کودکان به میان آورد.

در این حال ادیل خضر، نماینده یونیسف در افغانستان، سرمایه‌گذاری برای آموزش و حفاظت از کودکان را امر کلیدی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان می‌داند.

بر بنیاد گزارش‌ یونیسف با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیر در افغانستان هنوز هم 3.7 میلیون کودک به شمول بیش از 2.2 میلیون دختر از رفتن به مکتب باز مانده‌اند، حدود 600 هزار کودک زیر پنج سال امنیت غذایی ندارند و 2 میلیون کودک دیگر به علت نداشتن امنیت غذایی از نگاه قد به گونۀ درست رشد نکرده‌اند.

به گفتۀ این نهاد راشدخان آرمان، برای بهبود وضعیت این کودکان کار خواهد کرد.

گفتنی‌ست که راشدخان آرمان، در 19 سالگی ریکارد جوان‌ترین کاپیتان کرکت بین‌المللی مردان را برای خودش ثبت کرد و در ماه جنوری سال گذشتۀ میلادی شورای جهانی کرکت عنوان بازیکن برتر کشورهای درجه دوم را به آرمان داد.

در ماه فبروری همین سال راشدخان به عنوان بهترین توپ‎انداز در رده‎بندی توپ‎اندازهای بازی‎های جهانی یک روزه شناخته شد و هم‎چنان بر بنیاد رده‎بندی شورای جهانی کرکت در بازی‌های 20 آوره عنوان برترین توپ‌انداز را نیز از آن خود کرده است.

  پربازدید ترین