• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

این چگونه لوی جرگه مشورتی صلح است که معاون اول ریس جمهور، ریس شورای عالی صلح، ریس اجرایی و وزیر خارجه آن را تحریم کرده است؟!

این چگونه لوی جرگه مشورتی صلح است که معاون اول ریس جمهور، ریس شورای عالی صلح، ریس اجرایی و وزیر خارجه آن را تحریم کرده است؟!

وقتی که بارها نوشتم که اشرف غنی احمدزی مستبد، متعصب، دیکتاتور ، قوم گرا و خود کامه است و تمام امور کشور را در یک حلقه کوچک قومی برنامه ریزی و رهبری می کند بسیاری خوانندگان باور نکردند ، عده ای داو و دشنام نثار کردند و بنده را متهم به تهمت زدن به دومین مغز متفکر جهان نمودند.

اکنون اشرف غنی احمدزی برای ادامه قدرت، لوی جرگه فرمایشی با مصرف پنج میلیون دالر برای خرید افراد که صدای ساختگی مردم در درون لوی جرگه برای بقای قدرت اشرف غنی احمدزی باشد مصرف می نماید اما عبدالله عبدالله به مثابه ریس کابینه و مالک نصف قدرت از اجندای لوی جرگه فرمایشی اظهار بی اطلاعی نموده آن را رسماً تحریم کرده است.

آقای خلیلی که ریس شورای عالی صلح است و این وظیفه ایشان است که باید لوی جرگه فرمایشی را مدیریت و رهبری نماید که ایشان هم اصلا از تمام فعالیت های شورای عالی صلح کنار گذاشته شده است که این امر موجب آن شده است که آقای خلیلی نیز در صف تحریم کنندگان لوی جرگه فرمایشی قرار بگیرد اکنون که اشرف غنی احمدزی نتواند با معاون اول خود ، ریس شورای عالی صلح، ریس اجرایی و وزیر خارجه در تدویر لوی جرگه فرمایشی به تفاهم برسند پس این ها چگونه ادعای مالکیت صلح را می کنند.

عبدالله عبدالله با تحریم لوی جرگه فرمایشی یک چال سنجیده شده در مقابل چال اشرف غنی احمدزی رفت چون قرار است در این لوی جرگه فرمایشی عمر داوودزی و ضیاءالحق امرخیل در غیاب خلیلی و عبدالله عبدالله به افراد خریده شده در درون لوی جرگه یاد بدهند که پیشنهاد نمایند که اشرف غنی احمدزی بعد از اول جوزا که دوره حکومت دو سره تکمیل می گردد تا زمان برگزاری انتخابات و یا هم تا به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح با طالبان در مقام ولسمشر باقی بماند و اصلأ نام از عبدالله عبدالله نبرند که تدویر این لوی جرگه فرمایشی اگر از یک جانب برای ابقای اشرف غنی احمدزی در قدرت برنامه ریزی شده است و از جانب دگر حذف عبدالله عبدالله نیز از قدرت در نظر گرفته شده است که عبدالله عبدالله با درک اصل قضیه لوی جرگه فرمایشی را به موقع تحریم کرد.

حالا که اکثریت کسانی که در قضیه افغانستان دخیل هستند به شمول طالبان و شورای احزاب تدویر لوی جرگه فرمایشی را به مثابه سرک اشرف غنی احمدزی برای بقای قدرت دانسته و آن را تحریم کرده اند دگر لازم نیست که حتی خود اشرف غنی احمدزی بالای لوی جرگه فرمایشی تکیه نماید بلکه بهتر است یک ابلاغیه پخش نمایند که ولسمشر تا خواسته باشد ولسمشر است.

  پربازدید ترین