• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تأکید الحشد الشعبی بر اخراج فوری آمریکا از شمال عراق

تأکید الحشد الشعبی بر اخراج فوری آمریکا از شمال عراق

سخنگوی سازمان «الحشد الشعبی» عراق در محور شمال با اشاره به مانع‌تراشی آمریکا در فعالیتهای نیروهای عراقی، خواستار بیرون راندن نظامیان آمریکایی شد.

«علی الحسینی» سخنگوی سازمان «الحشد الشعبی» عراق در محور شمال، از نظامیان آمریکایی خواست که فورا از این منطقه خارج شوند.

الحسینی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «تحرکات آمریکا در الحویجه و سایر مناطق شمالی، غیر قابل توجیه و کاملا مردود است».

وی تصریح کرد، «نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی قادرند حملات [گروه تروریستی] داعش را در این مناطق دفع کنند».

سخنگوی الحشد از دولت مرکزی در بغداد خواست که «فورا این نیروها را اخراج کند؛ زیرا که بر سر راه تلاش نیروهای امنیتی برای پیشروی و از بین بردن هسته‌های پنهان [داعش] مانع‌تراشی می‌کنند».

در خصوص تحرکات تروریست‌های ارتش آمریکا در غرب عراق نیز، یک منبع حاضر در استان الانبار  گفت که تروریست‌های ارتش آمریکا (نیروهای سنتکام) کارهای مربوط به احداث نخستین باند فرود بالگردهای نظامی در غرب الانبار را به پایان رسانده‌اند.

منبع مذکور تأکید کرد که این باند فرود در شهرستان «الرطبه» احداث شده که در نوع خود، نخستین اقدام تروریست‌های آمریکایی در این سطح است.

وی گفت که با احداث این باند، بالگردهای نظامی آمریکا خواهند توانست در این منطقه فرود بیایند تا مناطق صحرایی عراق تا نوار مرزی با سوریه را تحت نظر داشته باشند.

این منبع تصریح کرد که نیروهای امنیتی تا کنون اطلاعات کافی از انگیزه تروریستهای آمریکایی برای احداث این باند در اختیار ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که این باند تحت مراقبت شدید تروریست‌های آمریکا قرار دارد.

  پربازدید ترین