• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تاثیر ویژه افطار با آب برای سلامتی بدن در کلام پیامبر(ص)

تاثیر ویژه افطار با آب برای سلامتی بدن در کلام پیامبر(ص)

پیامبر(ص) می‏‌فرمود: آب، معده و کَبِد را تمیز می‏‌کند، دهان را خوش‏بو می‏‌کند، دندان‌‏ها را محکم می‏‌سازد، چشم را قدرت می‏‌دهد و دیده را جلا می‏‌بخشد.

امام جعفر صادق علیه‌السلام:
پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله)، به هنگام روزه گشودن، با حلوا افطار می‌‏کرد. اگر حلوا نبود، با شکرینه‌ای دیگر یا چند دانه خرما، و اگر آن نیز نبود، با آبِ ولرم.‬
و می‏‌فرمود: آب، معده و کَبِد را تمیز می‏‌کند، دهان را خوش‏بو می‏‌کند، دندان‌‏ها را محکم می‏‌سازد، چشم را قدرت می‏‌دهد و دیده را جلا می‏‌بخشد، گناهان را از انسان می‌شوید، رگ‌های برآشفته و تلخه تحریک شده را فرو می‏‌نشانَد، بلغم را از میان می‏‌بَرَد، حرارت را از معده برمی‌دارد، و سردرد را نیز از میان می‏‌بَرَد.

متن حدیث:

الإمام الصادق علیه‌السلام:
کانَ رَسولُ اللّه‏ِ صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم إذا أفطَرَ بَدَأَ بِحَلواءَ یُفطِرُ عَلَیها؛ فَإِن لَم یَجِد فَسُکَّرَةٍ أو تَمَراتٍ، فَإِذا أعوَزَ ذلِکَ کُلَّهُ فَماءٍ فاتِرٍ. وکانَ یَقولُ: یُنَقِّی المَعِدَةَ والکَبِدَ، ویُطَیِّبُ النَّکهَةَ وَالفَمَ، ویُقَوِّی الأَضراسَ، ویُقَوِّی الحَدَقَ و یَجلُو النّاظِرَ، و یَغسِلُ الذُّنوبَ غَسلاً، و یُسَکِّنُ العُروقَ الهائِجَةَ و المِرَّةَ الغالِبَةَ، و یَقطَعُ البَلغَمَ، و یُطفِئُ الحَرارَةَ عَنِ المَعِدَةِ، و یَذهَبُ بِالصُّداعِ.

"اصول کافی، ج 4، ص 153 -دانش نامه احادیث پزشکی، ج 1، ص 545"

  پربازدید ترین